Sabar

Pujuklah hati untuk terus bersabar walaupun hebat macam mana sekalipun diduga.

Yakinlah setiap ujian itu akan hadir bersamanya hikmah yang besar sekiranya dilalui dengan sabar.

komikasmak

stayathome

covid19

Jom jadi Agen Asmak 2020

Korang memang pengguna produk Asmak?

Jom jadi agen!

Promosi sehingga 31 mac 2020 ni je tau. Layak harga ni. Selepas ni kembali harga asal iaitu rm339!

Percuma juga yuran pendaftaran agen rm50 dan starter kit agen 😍

TheSpartans #AsmakByMhamsb

ASMAK GRAND AWARD 2020 (AGA)

Walau tak berpeluang menghadiri majlis tahun ini atas sebab yang tak dapat dielakkan, Kak Ayu bersyukur masih menerima pelbagai anugerah dari Hq Asmak.

Antara anugerah yang diterima:

  1. Tempat pertama Blogger Asmak
  2. Top 10 pengedar Asmak seMalaysia
  3. Penghargaan Stokis Premium
  4. Penghargaan Personal Sales

Terima kasih buat agen Kak Ayu yang bantu ambilkan hadiah Kak Ayu tahun ini. Semoga ada rezeki untuk Kak Ayu terus mencapai kejayaan di tahun 2020 ini. Aamiiin

Terima kasih atas sokongan keluarga, rakan dan pelanggan yang terus setia dengan Kak Ayu dari dulu hingga kini. Tanpa kalian, siapalah Kak Ayu.

Kisah gegata

“Umi, gatal. Umi.. Tolong.. Gatal..”
“Kat mana? Meh umi tengok.”
“Sini…”
“Ya Allah.. Naik gegata lagi ni. Kesiannya anak umi.”

Segera Macy capai Bedak Asmak, campur air tapis sedikit, kemudian sapu pada tempat gatal. Banyak juga.

Alang-alang tu, Macy sapu sekali di bahagian belakang leher. Aqid ni memang tak berapa tahan dengan tag baju. Entah bila, sedar-sedar dah luka digarunya.

Alhamdulillah. Sekejap je surut bengkak gegata selepas disapu Bedak Asmak. Rasa gatal pun dah tak ada lagi.

Bukan cerita yang direka tau.

Puas boleh sapu Bedak Asmak ni. Cepat kesan dia

Kredit stori: Puan Macy Humaira

Bahana simpul biawak

Assalamualaikum



Simpul Biawak



“Rasa sakit tu sampai boleh menitis air mata”




Ada yang panggil simpul biawak, tarik mengkarung, tapi sebenarnya itu adalah kekejangan kaki yang sering berlaku pada wanita mengandung. Bila tengah sedap tidur pada waktu malam, tiba-tiba rasa cramp, haa tuhan je yang tahu betapa sakitnya ia menyerang di bahagian kaki!



‼️Punca Terjadi ‘Simpul Biawak’



Secara dasarnya, simpul biawak dan rasa lenguh ini bukan hanya terjadi pada wanita mengandung sahaja tapi ia boleh berlaku pada sesiapa tidak kira muda mahupun sudah berusia. Terdapat beberapa teori yang menjelaskan mengapa ianya berlaku semasa hamil antaranya :



Berdiri terlalu lama dan banyak berjalan menyebabkan otot keletihan tambah pula dengan peningkatan berat badan

Hormon progesteron memberi kesan kepada otot kaki tidak kira pergerakan apa yang anda lakukan walaupun ianya berdiri.

Perkembangan rahim memberi tekanan ke atas salur darah besar pada kaki anda.



Cara Atasinya



🌼Urutan



Bila terjadinya simpul biawak, pastikan kaki anda diluruskan dan gerak hujung jari kaki secara perlahan-lahan. Pastikan hujung jari mengarah ke atas dan bahagian tumit berada di bawah untuk mengurangkan tekanan pada otost betis dan membuatkan anda berada selesa.



🌼Rendaman Air Panas



Dah urut pun masih tak menjadi? Cuba rendamkan kaki dalam air suam atau gunakan alat tuaman panas pada bahagian yang anda rasa sakit. Dengan cara ini otot akan berada dalam keadaan lebih relaks dan ia mengurangkan rasa sakit di bahagian kaki.



🌼Betulkan Poster Badan



Bagi wanita hamil, make sure poster badan anda berada dalam keadaan yang optimum. Ini bermaksud elakkan tabiat melipat kaki ketika duduk supaya aliran darah berjalan lancar ke seluruh bahagian kaki. Selalu mesti rasa lenguh dan sakit belakang ketika mengandung kan? Jadi untuk lebih selesa gunakan bantal tambahan dan letakkannya di bahagian tengah kaki.



Haa bukan itu sahaja, pemakanan sewaktu hamil pun penting juga untuk mengelak terkenanya simpul biawak ni. Minum susu sebelum tidur untuk mengurangkan gelaja tersebut dan tambahkan pengambilan makanan yang mempunyai kandungan magnesium yang tinggi. Jika keadaan masih teruk, dapatkan nasihat daripada doktor untuk mengelakkan kaki anda mengalami darah beku.



Kalau time kena simpul biawak ni, sedap ooo sapu MUMMY LOTION dari Asmak ni. Rasa dia berangin dan lagi best, selepas sapu ni, kulit pon nanti jadi licin dan lembut je. Sakit hilang, kulit jadi cantik. Best ke best? 😘




Jom dapatkan pelbagai produk Asmak dan berpeluang menyertai cabutan bertuah dengan hadiah yang lumayan. Hubungi 👇

0135819100 Cikgu Basariah

7 langkah rawat selesema bayi

Assalamualaikum

Siapa kat sini ada bayi umur bawah 1 tahun?

Stress kan bila tengok dia tiba tiba kena selesema. Nak bernafas pon susah. Nak pula batuk bungi ada berkahak. Risaunya tak payah nak cakapla. Tidoq pon tak lena.

Ni Kak Ayu kongsikan 7 petua untuk rawat selesema bayi.

Boleh la cuba sebab semua langkah ni sangat mudah

Nak lagi cepat kesan dia? Cubalah sapukan Minyak Herba Asmak. In shaa Allah lagi cepat bayi anda lega dari selesema tu.

Tak tau nak beli kat mana? Eh, kak ayu ada jual tau. Wasap atau pm je ke 0135819100. Call terus pon boleh 😀

Nak moden ke tradisional?

Tradisional VS Minyak Herba Asmak
.
.
Anak-anak anda batuk dan selesema? Ini adalah perkara paling merisaukan ibu ayah kan? Dah puas cuba pelbagai cara tradisional dan petua lama antaranya :

1. Letak kunyit pada batang hidung anaklah
2. Bakar bawang putih dan letak dalam stokin anak
3. Tumbuk bawang putih dan rendamkan dalam air panas untuk dapatkan wap dan pelbagai lagi.
.
.
Semua cara tradisional tadi tu memang terbukti berkesan tapi leceh kan untuk ibu-ibu sekarang ni untuk lakukan semua tu. Tuntutan kerja lagi, urusan rumah tangga, suami, semuanya ibu-ibu yang harus fikir dan uruskan. Tak cukup tangan dibuatnya.
.
.
Kami boleh bantu ibu-ibu untuk dapatkan penyelesaian yang cepat, mudah dan berkesan. Hanya sapukan Minyak Herba Asmak pada dada, belakang badan, tapak kaki dan ubun-ubun anak-anak setiap pagi dan sebelum tidur malam, ibu-ibu boleh tarik nafas lega sebab Minyak Herba Asmak ni membantu melegakan batuk & selesema anak anda.
.
.
Dah ramai ibu-ibu di luar sana memang percaya dan jadi pengguna setia Minyak Herba Asmak ni. Jadi jangan tunggu lagi, kalau anda nak cara yang cepat, mudah dan berkesan untuk bantu selesaikan masalah batuk & selesema anak anda, hubungi no dibawah segera ok! InshaAllah anda akan menjadi peminat no 1 Minyak Herba Asmak!

https://MinyakHerbaAsmakBerkesan.wasap.my

SUSAH BILA DAH TERJEBAK NI!

Kak Ayu pernah juai macam-macam produk sebelum ni. Asal boleh untung mesti nak jual. Untung seposen dua posen pon sanggup jual tau.

Tapi kebanyakannya tak bertahan. Dengan Asmak ni dah nak masuk tahun kelima dan semakin berkembang.

Dari modal rm270 dah jadi lebih rm12k sebulan. Macam tak percaya pon ada yang Kak Ayu boleh pergi sejauh ni.

Orang kata kerja kerajaan ni senang. Duit ada je. Memangla ada duit, tapi belum sampai gaji seterusnya dah termenung.

10 tahun lepas Kak Ayu dan suami beli rumah kat Kedah tapi tak boleh duduk sebab keja kat Perak. Sanggup ikat perut bulan-bulan time gaji masuk lambat. Yela, duit gaji kena potong bayar rumah je dah berapa. Belum lagi dengan ansuran keta, bayar pengasuh dan taska anak, insuran nyawa kami anak beranak je pon dah lebih rm1k bulan-bulan.

Makin bertambah tahun, anak bertambah. Perbelanjaan pon makin bertambah. Sewa rumah pon makin naik. Nak tak nak kena beli juga rumah lagi sebuah kat Perak ni sebab tak tahan asyik kena pindah je. Terfikir juga masa beli tu, mampu ke tak mampu ni? Ada ke duit yang tinggal untuk kami makan pada hujung bulan? Kuatkan semangat, beli juga demi keselesaan keluarga.

Rezeki dengan Asmak tak putus-putus. Setiap bulan mampu selesaikan semua bayaran ni siap ada lagi duit lebih untuk menabung.
Boleh bagi duit kat mak ayah di kampung. Boleh sedekah pada lebih ramai orang. Boleh bawa anak bercuti beberapa kali setahun ke merata tempat. Duit tak nazak dah macam dulu. Nak shopping pon tak perlu tunggu time gaji dah. Syukur sangat jumpa bisnes ni.

Tipulah kata mudah. Kalau tak usaha, takkan sampai tahap macam ni. Dengan izin Allah, sokongan keluarga dan bantuan serta ilmu berterusan dari Hq Asmak, Kak Ayu terus bertahan dengan Asmak ni malahan jualan semakin meningkat dari tahun ke tahun. 2019 ni tak sangka dapat restok produk melebihi rm120k.

Kejayaan ini bukan kejayaan Kak Ayu seorang malahan hasil kerja keras kami satu team dalam Asmak. Tahniah Team The Spartans khususnya. Terima kasih juga buat semua pelanggan atas kepercayaan kalian dengan Kak Ayu. Suka sangat bila dapat whatapps dan feedback kesihatan bertambah baik selepas guna produk Asmak ni. Alhamdulillah 😭

Tahun 2020 ni Kak Ayu berazam nak capai lebih kejayaan lagi dan bantu seramai mungkin berjaya dalam bisnes Asmak ni. Seronok bila ramai agen team Kak Ayu dapat keluar dari masalah kewangan dan beroleh kehidupan lebih baik asbab fokus berbisnes dengan Asmak. Nak seribu daya, tak nak seribu dalih kan? 😀

Jom sembang tentang bisnes Asmak ni. Mungkin inilah bisnes yang korang cari selama ni 😘

Pm/call/whatapps 0135819100

#MyStory #StokisPremiumPerak

#TheSpartans #ExcellentTogether #AsmakByMhamsb #WeAreFamily