DALAM BILIK AIR ADA RAMBUT, ATAS LANTAI PENUH RAMBUT, DEKAT TUDUNG PUN MELEKAT RAMBUT. AISSSSSHH STRESSNYAAA!! 😫😫

 

 

Macam-macam jenis syampoo dah try. Habis segala petua tok nenek kekna cuba. Tapi hampa. Rambut gugur jugak. Makin hari makin nipis 😭
.
Satu hari, kekna ternampak banyak testimoni pengguna #ShampooBungaRaya & #HairMoisturizerWithSerum ni kat FB. Allah gerakkan hati kekna untuk cuba.
.
Kali pertama guna shampoo ni, dalam hati kata TAK BESTNYA! sebab tak banyak buihh. Rasa cam tak bersih je 😂 Tapi sebenarnya yang tak banyak buih tula bagus kan sebab tak banyak chemical. Kekna teruskan guna 3x seminggu.
.
.
HASILNYA SELEPAS 2 MINGGU GUNA #SET #RAMBUT #ASMAK
.
👉Rambut kekna dah kurang sangat gugur
👉Bila sikat, rambut dah tak melekat kat sikat. Kalau ada pun sehelai 2 je.
👉Kulit kepala dah tak gatal cam dulu.
👉Kelumumur pun dah takde
👉Rambut makin hitam (patutla ada testimoni uban jadi hitam)
👉Bila tarik rambut, rambut tak mudah putus. (mungkin khasiat serum boleh kuatkan rambut dan galakkan pertumbuhan anak rambut)
.
MEMANG PUAS HATI SANGAT2 👍👍
.
-Ina Bakeri, Kuantan-
Pengguna Set Rambut Asmak
.
.
Korang yang ada masalah kulit kepala & rambut gugur tu, cubalah #SetRambutAsmak ni. InsyaAllah mujarab.
.
Boleh wassap terus Kak Ayu untuk tempahan. Kak Ayu akan ajar cara guna yang betul & berkesan.
.
http://RawatanRambutAsmak.wasap.my

http://RawatanRambutAsmak.wasap.my

http://RawatanRambutAsmak.wasap.my
.
Nak tengok banyak lagi testimoni, boleh tengok di ruangan KOMEN.

.
#Asmak4u057
#AgenDiperlukan
#IncomeLumayan
#BisnesDariRumah
#AsmakDiamond
#ADJ2

 

 

0135819100 Cikgu Basariah

RESDUNG – ANAK-ANAK SAYA PUN BOLEH TERKENA JUGA KE?

 

 

 

Hai semua. saya nak bercerita sikit pasal resdung. Tak ramai yang perasan, semua orang ada risiko menghidap resdung. Ada juga resdung yang kronik, dan ada juga yang dalam peringkat permulaan.
.
Tapi, bukan sikit yang keliru antara resdung dengan penyakit biasa.
.
Maksud Resdung?
.
Resdung atau RADANG SINUS boleh terjadi bila terdapat jangkitan pada rongga sinus, iaitu rongga yang memberi kelembapan kepada hidung. Nampak tak dalam gambar tu? Haa..itulah dia rongga sinus tu..
.
Siapa Boleh Terkena Resdung?
.
Semua orang termasuk kanak-kanak boleh terkena resdung. Tiada had umur bagi penyakit ini.
.
Penyebab Resdung?
.
Ada macam-macam sebab jangkitan resdung.

💀 Virus
💀 Bakteria
💀 Kulat
💀 Alahan
💀 Ketumbuhan dalam hidung
.
Esok saya akan sambung cerita lagi mengenai TANDA-TANDA seseorang tu dah terkena resdung atau belum. Stay tuned!
.
.
#infobyMHAMSB #MinyakHerbaAsmak

 

0135819100 Cikgu Basariah

BERSIN SAMPAI BERGEGAR KEPALA!

 

 

Dah kenapa tu hacumm hacumm sok sek sok sek abes merah2 hidung ditenyeh sebab gatal? Hidung dah berair, kepala dah berat. Sampai bila? Dah pernah cuba #AsmakHerbs ? Kapsul #Herba terbaik khusus untuk melegakan masalah #resdung.

Kenapa korang mesti cuba?

❤️ Diperbuat dari herba terpilih yang diproses sendiri dari awal sehingga akhir dengan prosedur yang ketat, bersih dan suci.
❤️ Bebas dari bahan kimia berbahaya dan kandungannya 💯 semulajadi.
❤️ Menggunakan kapsul halagel.
❤️ Melegakan resdung seawal 3-14 hari bergantung kepada tahap resdung.
❤️ Makan bila perlu sahaja. Apabila dah semakin baik, boleh hentikan pengambilan. Jimat kan?
❤️ Dihasilkan dari kilang bertaraf GMP dan Halal.
❤️ Mempunyai kelulusan MAL dari KKM.
❤️ Sesuai untuk semua dan dari umur 3 tahun dan ke atas (kecuali Ibu mengandung).
❤️ Tidak perlu rawatan yang melecehkan, membuang masa dan kos yang tinggi.
❤️ Ianya juga berkesan untuk mereka yang ada mempunyai masalah pernafasan termasuk #asma kerana ia akan membantu melegakan (Resdung dan asma saling berkaitan tanpa anda sedari)

Nak berfikir lagi ke tu? Fikir jangan lelama, takut menyesal tak mencegah dari awal tau. 🤗

#AsmakbyMhamsb
#Asmak4u057 #SetResdung #MasalahResdung #GatalHidung #BersinKuat #Migrain #SakitKepala #RawatanSemulajadi #GoNatural #PoslajuSeluruhMalaysia 

0135819100 Cikgu Basariah

 

 

7 SEBAB MINYAK HERBA ASMAK MENJADI PILIHAN IBU-IBU

 

Ada yang tanya, apalahhh yang sakan sangat Kak Ayu ni sharing pasal Minyak Herba Asmak ni. Meh sini baca. 👇👇👇

👉 Ibu tak sampai hati lihat anak selalu kena sedut nebulizer bila alami asma dan batuk.

👉 Anak sering selsema dan batuk lama.

👉 Anak batuk berkahak susah nak hilang walau dah makan ubat.

👉 Selalu kena serangan asma malam hari.

👉 Ibu yang berseorangan jaga anak-anak yang demam, batuk , asma sebab suami outstation. Lagi kalau waktu malam. Nak drive ke klinik memalam sukar dengan anak anak kecil lagi.

👉 Dah puas berubat sana sini tapi masih juga batuk selsema lama.

👉 Ada juga guru taska / prasekolah yang prihatin beli minyak ni untuk kegunaan anak muridnya jika ada yang selsema, batuk, luka terjatuh masa aktiviti bermain, sakit perut tiba tiba

Kesimpulannya, tak rugi bagi ibu ibu untuk memiliki satu botol minyak herba asmak untuk seisi keluarga. Psssttt ada customer Kak Ayu kata, “Zaman sekarang ni wajib ada untuk mak mak yang ada anak kecik. Bagus sangat minyak ni.” 😍😊

 

#Asmak4u057
#AsmakByMhamsb
#AgenDiperlukan
#DropshipDiperlukan
#CodTelukIntan
#PoslajuSeluruhMalaysia
#StokisPremiumPerak

 

0135819100 Cikgu Basariah

 

 

 

BABY TERKENA GIGITAN SERANGGA, APA PERLU BUAT?🐝🐝

Dulu ada satu kes di mana seorang baby demam teruk setelah digigit serangga. Serangga tu bukannya penyengat atau lebah yang berbisa tu pun, cuma semut bersayap yang selalu terbang mengelilingi lampu je. Rupa-rupanya baby tersebut ada alahan terhadap gigitan semut jenis tu.
.
Bagi kita pula, apa perlu kita buat apabila anak digigit serangga? Lebih-lebih lagi kalau baby menangis teruk. Nak garu sendiri, belum pandai.
.
*Ais Sebagai Pelega*
.
Ais boleh digunakan untuk melegakan kesan gigitan seranggan pada baby. Ambil seketul ais dan balut ais dengan kain. Tekap pada mata sengatan tu selama 10 saat.
.
Tapi, kaedah ni cuma berkesan bila gigitan serangga tu tak serius. Untuk gigitan atau sengatan serangga yang berbahaya seperti penyengat atau ulat bulu, memang perlukan rawatan segera dari doktor.
.
.
#infobyMHAMSB #minyakherbaasmak #rndteknologinano

 

0135819100 Cikgu Basariah

 

 

Kisah Benar – Asmak Herbs

 

“Ayu, akak nak cubalah ubat resdung yang Ayu juai. Anak akak tu rasanya resdung teruk. Selalu je selesema dan bersin-bersin. Mana tau serasi ubat Ayu tu”, Kak Mizah menyuarakan hasratnya kepadaku pada suatu hari.

Ujar Kak Mizah lagi, dia dah letih asyik makan ubat selesema. Risau pula kesan sampingan akibat selalu bergantung ubatan tersebut. Yelah kan, zaman sekarang ni makin banyak penyakit pelik-pelik yang muncul.

Kak Mizah kesian sungguh dengan anak terunanya itu. Sukar nak belajar dan fokus dalam kelas kerana kerap selesema. Hidung dan mata jadi merah dan berair saja. Pasti tersiksa menanggungnya.

Ku serahkan botol plastik berpelekat hijau itu kepada Kak Mizah sambil memberi panduan cara pengambilan ubatan herba ini. Semoga serasilah ubat ini dengan anak Kak Mizah tu. Kak Mizah semakin yakin nak mencuba ubat ini selepas mendapat tahu ubat ini berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia. Maknanya, tiadalah bahan terlarang dalam ramuan ubatan herba ini.

Seminggu kemudian, ku temui Kak Mizah dibilik kerjanya. Wajahnya kali ini berseri-seri dan tidak sugul lagi seperti kali terakhir aku bertemunya.

“Ayu!” Sapanya dengan girang.

“Bagusla ubat yang Ayu jual tu. Akak bagi anak akak makan sekali je, selesema dia terus ‘stop’. Dah tak de bersin-bersin lagi. Akak hari tu selesema, akak makan ubat ni pon cepat elok. Akak sukalah ubat ni. Terima kasih kenalkan akak dengan ubat ni tau. Lega sangat hati akak sekarang ni”.

“Alhamdulillah kak. Syukur saya ubat ni serasi dengan akak sekeluarga. Semoga akak sekeluarga sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik. Saya tumpang gembira kak”.

Berbunga-bunga rasa hati apabila dapat membantu pelanggan menyelesaikan masalah yang dihadapi.

Berniaga ni bukan semata-mata untung yang dicari. Dapat membantu insan di luar sana ke arah kehidupan yang lebih baik itulah matlamat utama kami.

Resdung? Bukan lagi masalah dengan adanya Asmak Herbs. Kita berikhtiar, Allah jua yang menyembuhkannya 😄

#Asmak4u057
#KisahBenar
#AsmakEveryday
#AsmakPerak
#AsmakHerbs
#penawarResdungMujarab

 

0135819100 Cikgu Basariah

 

 

Kulit muka kusam?Banyak kotoran tersumbat

 Nak tak solusi untuk wajah yang lebih licin,bebas jeragat,jerawat dan lebih gebu?

Cubalah Sabun Skrub Kopi Plus.Nak tahu macam mana ia boleh membantu?

✅*Kopi*  –  mengatasi masalah jerawat, mencerahkan kulit, mengecilkan pori-pori, menganjalkan kulit, membuang sel kulit mati, mengurangkan gelap bawah mata, menghilangkan selulit, mengurangkan blackhead.

✅*Habbatussauda powder*  – mengurangkan gejala eczema pada kulit, mengurangkan masalah berminyak pada wajah, anti aging, mengatasi masalah jerawat.

✅*Acerola beade*  – pembentukan dan pemeliharaan kolagen, meratakan tona kulit pada wajah, mencerahkan kulit

✅*Sakura extract*  – melembapkan kulit, menjadikan kulit putih berseri, mengatasi kulit kusam, menanggalkan sel kulit mati

✅*Sireh*  – mengurangkan keradangan jerawat dan jerawat batu, mengecilkan pori-pori, memudarkan flek hitam (jeragat) dan bekas jerawat, mengurangkan gatal pada wajah, membersihkan kotoran pada wajah, mencegah dan mengatasi masalah panau pada wajah, menganjalkan kulit wajah, mengurangkan blackhead

#SabunSkrubKopiPlus

0135819100 Cikgu Basariah

DULU TAKUT SEKARANG CINTA

Kak Ayu bukan dari keluarga peniaga. Bila sebenarnya Kak Ayu mula berniaga pon Kak Ayu tak ingat😂

Yang pasti Kak Ayu dulu buat bisnes suka-suka je. Kengkonon nak income geli-geli.

Jual macam-macam juga barang. Yang untung seposen dua je pon ada. Saja suka-suka katakan.

Sekali tu, Kak Ayu kena handle kelab usahawan muda kat sekolah. Guru kena mengiring pelajar ke kursus. Pastu semasa pelajar berkursus, kami pon diberi kursus juga. Masa tu baru terbuka hati macam nak serius sketla berniaga. Hihi.

Tapi yang paling Kak Ayu tak boleh lupa bila Kak Ayu mula terjebak dengan bisnes emas. Dari situ, Kak Ayu kenal dengan mentor bisnes kak Ayu sekarang. Kak Ayu dah mula follow beliau sejak tu.

Bermula dengan modal rm2xx masa tu Kak Ayu jual ubat resdung herba. Permintaan agak baik. Asal nak guna sendiri ja tapi tak sangka ramai juga menghidap resdung. Maka berkongsi kebaikan dan terus menjual. Kemudian Kak Ayu berkenalan pula dengan Minyak Herba. Cuba guna sendiri dlu dan untuk anak-anak.

Kemudian dari 10 botol, bertambah sampai beratus-ratus botoi. Dari agen kak Ayu naik menjadi superagen dan mula guide team.

Dengan suntikan semangat dari mentor Kak Ayu, teruskan bisnes Asmak ni dan upgrade pula kepada stokis daerah. Target Kak Ayu, tahun depan nak upgrade menjadi Stokis Premium dan cover Perak.

Kita merancang Allah jua merancang. Rupa-rupanya perancangan Allah lebih baik. Pada 20hb lepas, Kak Ayu upgrade kepada Stokis Premium, setahun lebih awal dari target. Alhamdulillah.

Kak Ayu memang dah jatuh hati dengan bisnes Asmak ni dan berazam dan buat betul-betul. Dari seorang agen Kak Ayu guide, sekarang lebih 50 agen dalam team Kak Ayu. Terima kasih buat semua agen team Asmak4u057 kerana setia bersama Kak Ayu dan sudi kak ayu bantu dan bimbing kalian. Jom kita berbisnes bersama-sama dan capai impian kita.

Terima kasih tak terhingga buat suami Kak Ayu, Muhammad Nasron Abdullah, mak, ayah, semua ahli keluarga, para rakan serta pelanggan yang sentiasa menyokong usaha Kak Ayu dari dlu sampai sekarang. Jasa dan sokongan kalian semua takkan Kak Ayu lupakan.

Buat mentor Kak Ayu, Cikgu Nor Fazilah Abd Mohd terima kasih selalu tegur, nasihat dan beri banyak ilmu kepada Kak Ayu dari seorang yang tak reti berniaga sampai ke tahap sekarang. In shaa Allah Kak Ayu akan usaha sampai dapatkan apa yang diimpikan.

#Asmak4u057

#ExcellentTogether

#MenjadikanKehidupanLebihBaik

#JourneyToSuccess

0135819100 Cikgu Basariah

2 dalam 1 SUPERJIMAT HARGA MAMPU BELI

Membantu menjadikan rambut lebih sihat, dan kulit lebih sihat. Menguatkan akar rambut mengelakkan dari gugur,kegatalan dan rambut jadi lebih bersinar.

�Light Mineral Oil
�Tea Tree Oil
�Babassu Oil
�Virgin Coconut oil
�Castor Oil
�Olive Oil

SEVENIS OIL NI JUGAK BOLEH

MAKEUP REMOVER jugak😳😊 Benar taw

yang sesuai untuk kulit :

Mestilah bebas kandungan bahan kimia yang mengarut. ini sgt penting.

Boleh membersihkan makeup tanpa sisa.

Tidak mengeringkan kulit.

Lembut pada kulit yang sensitif.

Berbau harum tanpa hidung berasa tengit
Boleh bantu mencantikkan kulit wajah dan dapat melembabkan kulit.

 

0135819100 Cikgu Basariah

 

INHALER ADA BANYAK JENIS, ANDA GUNA YANG MANA SATU?

Yes, memang betul. Inhaler ada macam-macam jenis dan fungsi. Dan biasanya jenis-jenis inhaler ni dapat dibezakan dengan warna penutup ni.
.
Kalau kita ada anak kecil yang menhidap asma, kita nak standby inhaler yang mana satu? Sebab kalau tersalah pilih inhaler, lain jadinya nanti.
.
Hari ni saya nak cerita pasal jenis-jenis inhaler yang terdapat di pasaran.
.
*1# Reliever (short-acting)*
.
Inhaler jenis ni biasanya berpenutup warna biru pekat. Inilah inhaler yang paling popular dan paling banyak digunakan. Kalau nak tahu, inhaler ni lah yang paling sesuai untuk waktu-waktu kecemasan, sebab kesannya pantas. Tapi tak sesuai untuk serangan asma yang lama.
.
*2# Controller (long-acting)*
.
Inhaler jenis controller ni tak sesuai untuk waktu-waktu kecemasan, sebab fungsi dia lambat sedikit. Kalau tanda-tanda serangan asma tu tak berapa jelas dan teruk, bolehlah pakai.
.
Tapi kalau serangan asma tu lama, selepas pakai yang reliever bolehlah pakai yang ni.
.
Biasanya inhaler ni penutup dia warna biru cair.
.
*3# Preventer*
.
Kalau nampak inhaler yang penutup dia warna merah, haa..itu lah dia inhaler dari jenis preventer. Kesan dia tak nampak sekarang, tapi boleh rasa dalam jangka masa panjang. Fungsi dia untuk mencegah serangan asma, tapi cuma sebagai ikhtiar je. Untuk mencegah ye, bukan untuk memulihkan.
.
Kesimpulannya, tugas inhaler ni cuma sebagai melegakan saja, bukan untuk memulihkan. Dan cara-cara menggunakan inhaler pun ada teknik-teknik dia, bukan sebarangan je. Kalau saya nak terangkan, ada yang nak baca ke? Kalau ada nanti saya cerita lagi.
.
.
*#infobyMHAMSB* *#MinyakHerbaAsmak* 

0135819100 Cikgu Basariah