Bukan selesema?

KUSANGKAKAN SELSEMA RUPA-RUPANYA..😰



Lebih kurang seminggu anak Nad selsema. Masih tak baik-baik lagi. Dia ni cukup susah bila kita nak sapu Minyak Herba Asmak di atas hidung. Pantang sungguh oi! Dia hanya bagi Nad sapu kat dada dan belakang ja.



Jadi, hari-hari Nad sapu minyak kat dada dan belakang kecuali hidung. Hari Selasa minggu lepas kan,  Nad perasanla hingus dia bertukar warna koko… YEKKK!!! Bila kita dekat dengan dia bau lain macam aja. Apa lagi, Nad pon ambik putik kapas, sapukan Minyak Herba Asmak dalam lubang hidung dia.



Lepas dua hari sapu, Alhamdulillah hingus pon berkurang dan mula kering. Tapi bau busuk 😷 masih ada. Nad pon suluh la lubang hidung dengan lampu dan ternampak ada satu benda di dalam lubang hidung.



Mai malam Jumaat, baru Nad habaq kat Suami yang ada benda dalam lubang hidung anak.



Dengan selamba ja Dina kata:



” Dina bubuh kacang dalam lubang hidung ” Hahhh πŸ™€.Terkejut kucing kami semua.



“Dah lama dah Dina bubuh”



Adoi anak ibu oooiii 😭 Duk tengok lubang hidung banyak hari, boleh dia tak cakap langsung. Tapi sekali abah dia tanya, terus dia cakap. Sabaq ja laaaaaaa.



Nad dan suami bergegas bawak Dina ke klinik dekat rumah.



Punya siksa nak buang kacang dalam hidung siap kena tendang dengan dia. Dia punya memberontak tak bagi doktor pegang hidung dia. Selepas beberapa kali percubaan hidung dah mula merah. Maka doktor di klinik swasta kata baik rujuk hospital. Kami pilih ke swasta dulu sebab biasa la budak cepat bosan dan Nad malas nak tunggu lama-lama.



Di hospital swasta pun tak dapat sedut kacang yang lekat di dalam hidung maka kami pon terpaksa ke Hospital Sultanah Bahiyah.



Masa kami sampai tu dah jam 12 tengah malam. Nasib baik malam tu, staf baru selesaikan satu kes kemalangan. Doktor pelatih kat situ terus hubungi Doktor Pakar yang bertugas. Kami diarah ke wad di tingkat 6 untuk pemeriksaan.



Sampai ja dalam wad, doktor tanya dah berapa lama jadi benda ni. Kami habaqla dah beberapa hari.



Apa????? 😑😑😑



Doktor kata mana boleh biar lama. Benda ni boleh membawa MAUT!!!! Tambah lagi kalau paru-paru terkena jangkitan kuman.



Syukurla Doktor Pakar hidung memang pakar betoi. Suami Nad kepit anak dan dibantu dua orang nurse. 2 kali tarik dah keluar KACANG dalam hidung.



Kalau tak boleh keluar kacang malam itu, maka kena masuk dewan bedah la.



Apapun Alhamdulillah tak kena jangkitan kuman dan doktor dah bagi ubat hidung untuk digunakan selama seminggu.



Walaupun hingus dah bertukar jadi koko tapi hingus kering selepas sapu MINYAK HERBA ASMAK.



Ibu-ibu,kalau anak selsema lama, ingat taw tengok lubang hidung dia, takot nanti BUKAN SELSEMA TAPI BENDA ASING DALAM HIDUNG.


Asmak4u057

KacangDalamLubangHidung #BasedOnTrueStory #PengalamanNgeri #MujurAdaMinyakHerbaAsmak


0135819100 Rabiahtun

Masa Lebih Berharga Dari Emas

Assalamualaikum



Demi masa,



Manusia sentiasa dalam kerugian. Kecuali mereka yang beriman dan berpesan-pesan dalam kebenaran.



Sebab tu Kak Ayu dan team memilih untuk menyebarkan perkara bermanfaat untuk kesihatan manusia bersama Asmak.



Ayuh, sertai team kami! πŸ˜„


Asmak4u057 #057Gempur #AsmakPerak #AsmakKedah #AsmakPenang #AsmakSerataRata

AnakSihatHatiTenang






0135819100 Rabiahtun

DAH TAK BOTAK LAGI

Kak Ayu ingat lagi tarikh 19 April 2019 adalah tarikh pertama Kak Ayu menerima whatapps Encik Amir yang nak tahu tentang produk penjagaan rambut.

Seperti biasa soalan demi persoalan dijawab sehingga akhirnya Encik Amir bersetuju mencuba set yang mengandungi Shampoo Bunga Raya Plus, Hair Moisturizer With Serum dan Sevenis Hair Oil.

Beliau mula menggunakan set lengkap ini bermua 23 April 2019.
Selang seminggu kemudian, Kak Ayu follow up untuk perkembangan. Biasalah baru seminggu, belum ada perkembangan positif namun beliau mengatakan beliau suka dengan produk ini.

Sebulan kemudian, beliau wasap Kak Ayu untuk beli botol besar Shampoo Bunga Raya dan Sevenis Oil. Tanggal 1 Jun 2019, beliau maklumkan kepala mula gatal. Rambut yang bermasalah dan tak lurus gugur. Cuak jugak Kak Ayu masa ni. Tapi kami berdua positif yang itu respon tanda anak rambut baru mula tumbuh.

Dan tarikh 26 Jun 2019, hati Kak Ayu sangat riang. Encik Amir tunjukkan gambar bahagian kepalanya yang botak dah tak botak lagi. Kelihatan anak-anak rambut dah memenuhi kawasan itu. Syukur kepada Allah. Beliau turut menyatakan rasa bangga dengan produk tempatan iaitu Asmak yang sangat berkualiti.

Terima kasih Encik Amir atas kepercayaan dengan produk kami.

Ada suatu perasaan yang tak tergambar buat kami para pengedar apabila pelanggan berpuas hati dengan produk yang dijual.

Asmak, menjadikan kehidupan lebih baik ❀️

Terima kasih Allah!

BasedOnTrueStory #Asmak4u057 #057Gempur #AsmakPerak #ShampooBungaRayaPlus #HairMoisturizerWithSerum #SevenisHairOil #RambutSihat #RambutKurangGugur

Kisah Madu Tiga

Madu Asmak ni memang sedap dan dijamin asli tau mommies.

Madu Asli dia sedap dan lembut je rasa dia.
Kalau mommies jenis banyak berangin badan, elok ambil Madu Halia Bentong tu. Nak lagi kaw, perah plak dengan lemon. Pergh! Terangkat ❀️

Mommies yang nak banyakkan susu badan boleh minum Madu Kurma Merah ni. Sedap sangat rasa dia. Kalau mommies jenis tak boleh minum manis sangat, campur dengan segelas air suam. Memang kebabom!

Susu pon mengalir meriah. Badan akan rasa lebih segar. Angin-angin jahat semua nyah menjauh. Jom try sebotoi mommies! 😘

Lazimi Al Quran

4 Tahap Menikmati Bacaan Quran πŸ‘‡

  1. DIPAKSA 😧
    Paksakan diri untuk terus dapat membaca al-Quran tiap hari, suka atau tidak, ringan ataupun berat, cepat atau lambat asal jangan terlewat..
    terus paksakan diri…
  2. KEBIASAAN πŸ˜‘
    Beberapa bentuk paksaan akan berubah menjadi ‘kebiasaan’.
    Kita akan merasa pelik jika tidak membaca al-Quran sehari saja.
  3. KEPERLUAN πŸ™‚
    Kebiasaan yg terus di lakukan akan berubah menjadi ‘keperluan’.
    Di tahap ini sudah mulai tumbuh benih-benih cinta al-Quran, akan merasa rugi jika tidak membaca al-Quran
  4. KENIKMATAN 😍
    Pada tahap ini membaca al-Quran sudah menjadi ‘candu’. Membaca al-Quran lama-lama adalah ‘kenikmatan’.
    Sedangkan ketika terlewat tidak dapat membaca al-Quran akan membuat diri resah.

Kita sudah ditahap mana..?😒😒

Oleh: Ustadz Abdullah Zen, MA

Usah silap menilai

Pandangan mata selalu menipu. Pandangan hati selalu tersalah. Pandangan nafsu selalu melulu.

Pandangan Allah itu yang hakiki yang abadi.

Tumpukan perhatian kepada urusan keluarga dan diri sendiri. Menyibuk hal orang tak mengubah masa depan kita.

Hidup lebih indah jika dihiasi dengan kasih sayang dan ukhuwah tanpa perlu fitnah menfitnah. Salam khamis! ❀️

Jana pendapatan sampingan sehingga 4 angka sebulan

Assalamualaikum

Siapa kat sini bekerja makan gaji?

Ada tak yang nak cari pendapatan sampingan dengan produk mudah jual?

Jom join team saya! Dengan modal serendah rm300 anda mampu mendapat keuntungan berkali-kali.

Produk terbukti mujarab dengan ribuan testimoni telah diterima dari seluruh Malaysia.

Bulan ni pula ada promosi pengedar baru. Dapat hadiah istimewa lagi bagi yang sertai kami sebagai pengedar Asmak.

Jom hubungi saya sekarang di talian 0135819100 atau klik link wasap www.wasap.my/60135819100/nak+jadi+agen+Asmak .

Nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Jom ubah nasib diri dan keluarga! 😘

Urutan bantu hilangkan sembelit

Anak-anak kecil lingkungan bawah 2 tahun sangat berpotensi diserang sembelit.

Kalau yang menyusu badan atau minum susu pula biasanya akan terkena kembung perut dan muak susu.

Ibu yang menyusu perlu kawal pemakanan agar tidak pula tersilap mengambil makanan atau minuman yang menyebabkan bayi mudah kembong perut. Antara makanan yang menyumbang masalah kembong perut adalah makan berkanji, makanan yang mengandungi kadar gula yang tinggi dan sesetengah produk tenusu. Terdapat juga sayuran dan buah-buahan yang memberi efek berbeza kepada individu.

Ada orang boleh makan timun dan betik tanpa masalah, namun ada pula yang mengalami masalah kembong selepas memakannya. Jadi kena cuba dan rasai sendiri kesannya. Seeloknya cuba sepotong kecil dahulu. Saya sendiri pernah terkena kancing gigi selepas melahirkan anak kedua kerana tersilap makan sepotong betik semasa di hospital. Mujur segera misi datang berikan rawatan dan ubat demam. Setiap 4 jam suhu dan tekanan darah dipantau agar tiada masalah berlanjutan. Serik rasanya! πŸ˜†

Bagi kita yang dah dewasa ni, apabila diserang kekembongan mahupun sembelit, banyak ikhtiar kita boleh buat termasuklah menyapu minyak (Minyak Herba Asmak sangat sesuai untuk masalah ini) di sekitar pinggang, bawah pusat dan di bahagian belakang badan serta sedikit urutan di labu betis.

Bagi kanak-kanak, simpton kekembongan biasanya kita tahu apabila bayi tidak lena tidur, menangis, merengek dan muntah setiap kali makan atau minum.

Apa perlu dibuat?

Ok, boleh rujuk gambar di bawah ini adalah teknik urutan yang sesuai dilakukan ke atas bayi yang mengalami kekembongan atau sembelit.

Gunakan minyak yang sesuai. Dalam kes anak-anak saya, Minyak Herba Asmak sangat serasi dengan mereka. Selepas diurut menggunakan minyak ini, tak lama selepas itu mereka mula kentut dan akan membuang. Tidur juga menjadi lebih nyenyak.

Semoga bermanfaat. Jemput kongsikan artikel ini πŸ˜„

Kahak hilang dalam 3 hari

BUNYI KAHAK HILANG

Ya Allah suka nya dengar baru 3 hari guna bunyi kahak anak pon hilang Alhamdulillah 😊

www.wasap.my/60135819100/minyak+herba+asmak

#minyakherbaasmaktelukintan
#agentdropshipdiperlukan