Kek Kurma Ajwa

Assalamualaikum



Sedap juga makan kek masa sarapan pagi. Fefeling omputih gitew.



Ada yang nak cuba?



Ni resepi dia 😄



RESEPI KEK KURMA ASMAK



Tepung kek – 1 cwn setengah (di ayak)

Serbuk koko – 2 sb

Susu UHT – 2 cwn

Gula halus – 1/2 cwn

Kurma AJWA – 12 biji (dihiris dan dilecekkan)

Ovalatte – 1sk

Soda bikarbonat – 1sk

Esen vanila – 1sk

Baking powder – 1sb



BAHAN UNTUK HIASAN

👉🏻 8biji kurma AJWA (dibuang bijinya)



CARA-CARA

💕masukkan semua bahan diatas ke dalam mixer..

💕putarkan selama 10minit

💕kemudian tuangkan bahan yang telah di mixerkan tadi ke dalam loyang

💕susun kurma  AJWA yang telah dibuang bijinye ke atas adunan tadi

💕akhir sekali masukkan ke dalam oven dengan suhu 160’c

💕bakar selama 45minit



“SELAMAT MENCUBA MOMMY”



Kredit :



Siti Masliha Zakaria



Nak beli kurma ajwa pada harga borong? Roger cikgu ye 👇🏾


0135819100 Cikgu Basariah

Pensanitasi Tangan

Dah macam keperluan sebenarnya pensanitasi tangan ni. Walau kita bebas Covid19 sekalipun tetap kena cakna tentang keselamatan, kebersihan dan kesihatan.

Ketika ke gedung beli belah, pasar atau tempat awam, setiap yang kita pegang tu walau nampak bersih dan ada petugas yang selalu cuci, jangan ingat tiada kuman yang masih melekat yer.

Langkah berjaga-jaga kena jadikan rutin pemakaian pensanitasi tangan ke mana sahaja kita pergi. Kecuali kat rumah ok lah kan, sebab mudah nak cuci tangan. Tapi kalau keluar mustahil nak selalu cari tandas nak cuci tangan. Sabun pencuci tangan pon susah kan nak dapatkan yang ada anti bakteria pada saiz yang sesuai.

Asmak memahami kesusahan kita tu, sebab tu dua produk istimewa ini dikeluarkan sempena PKP ini iaitu Pensanitasi Tangan dengan haruman rose dan Sabun Cuci Tangan Antibakteria dengan haruman lemon.

Ada kombo juga untuk lebih penjimatan. Jom dapatkan segera! Lihat foto ya😄

🐾Jadikan pensanitasi tangan sebagai keperluan harian ketika keluar rumah dan sabun pencuci tangan untuk kegunaan di luar dan di dalam rumah🐾

Pm/wa ke 0135819100 atau terus klik www.wasap.my/60135819100/kombo+hs+dan+hw+asmak

PensanitasiTanganAsmak

SabunCuciTanganAntiBakteria

KekalDiRumah #KekalSelamatDanSihat

Istimewa Ramadhan

Assalamualaikum

Ha, semalam korang dah teka ke benda apa tu?

Ni lah dia yang bersembunyi di sebalik tirai post semalam. Siapa betul, dia memang hebat!

Sempena Ramadhan ni, Asmak dah sediakan pakej Ramadhan istimewa untuk korang pilih. Semestinya berbaloi-baloi.

Tengokla gambar Kak Ayu kongsikan ini. Berminat yang mana, roger sahaja akak segera ok. Nak jadi agen Asmak pon boleh. Nak beli kurma sahaja pon boleh.

Pm/wa 0135819100 Kak Ayu

Bersediakah kita?

Assalamualaikum



ENAM AMALAN KEWANGAN PERIBADI



Wabak COVID-19 membuktikan pesanan ini boleh dipakai.


  1. Amalkan “delayed gratification,” tangguhkan dulu kesenangan. Usah pergi umrah atau melancong dengan berhutang — walaupun menggunakan skim pinjaman “Islamik.”


  2. Berbelanja di bawah kemampuan. Sekiranya kita mampu makan di hotel lima bintang, makan di restoran biasa cukuplah. Walaupun kita ada duit untuk beli kereta RM200,000, kita beli kereta RM120,000 pun cukup. Ada duit lebih, simpan.


  3. Beli barang rumah seperti perabot atau smartphone secara tunai. Elakkan pinjaman peribadi atau guna kad kredit untuk kenduri kahwin. Kadar faedah tinggi, dan dalam banyak kes, 30-45% bayaran balik adalah untuk faedah (interest). Inilah punca kenapa sebahagian kita tak pernah cukup duit.


  4. Siapkan sekurang-kurangnya enam bulan simpanan kecemasan. Kalau dapat lebih banyak, lebih baik.


  5. Selesaikan semua hutang secepat mungkin, termasuklah hutang peribadi. Apabila kita tak ada hutang, kita akan lalui krisis seperti COVID-19 dengan lebih tenang.


  6. Usahakan untuk ada “second revenue stream.” Sebagai contoh, walaupun kita ada pekerjaan bergaji tetap, buat bisnes sambilan. Sebagai contoh, jadi reseller produk yang anda suka.



    Apakah rasional saya kata bisnes perlu bersedia tiga (3) bulan tanpa pendapatan, dan enam (6) hingga sembilan (9) bulan untuk pulih?


  7. Sehingga kini belum ada lagi vaksin atau ubat untuk COVID-19.


  8. WHO kata ada 70 syarikat sedang bangunkan vaksin di seluruh dunia. Yang paling cepat mungkin Hong Kong/Beijing.


  9. Syarikat Johnson & Johnson yang dapat geran US$450 juta dari kerajaan di sini beritahu vaksin akan boleh digunakan awal 2021.


  10. Selagi tak ada vaksin atau ubat, saya tak fikir bisnes akan kembali beroperasi seperti “biasa.”


  11. Bisnes akan kembali beroperasi selepas orang “terkejut” selama tiga (3) bulan, tetapi ia berjalan terhenjut-henjut.


  12. Dalam tempoh enam (6) hingga (9) bulan selepas itu, barulah bisnes boleh berjalan cepat sikit. Nak mudah faham, cuba lihat orang bedah lutut.



    Kredit: Tuan Norizan Bin Sharif



    Semoga kita semua terus kuat menghadapu gelombang ini.





0135819100 Cikgu Basariah

Tak lapuk dek panas

Assalamualaikum

Sedar tak sedar dah sebulan PKP berlangsung. Banyak hikmah kelihatan.

Walau dalam keadaan sukar, manusia terus berusaha untuk hidup. Jika sebelum ini berniaga di gerai dan kedai fizikal, sekarang kedai maya dan kaedah penghantaran lebih sesuai digunakan.

Manusia dipaksa berfikir lebih kreatif dan di luar kotak. Syukur dalam Asmak ni, Hq sentiasa fikirkan yang terbaik untuk para pengedar.

Produk Asmak yang tak lapuk dek panas, tak lekang dek hujan ditambah baik. Ada produk baru lagi yang keluar sepanjang PKP ni dan permintaan sangat memuaskan.

Asmak sentiasa cuba lakukan yang terbaik. Produk yang dikeluarkan dan dijual mematuhi piawaian yang ditetapkan KKM. Antara produk terbaru sempena PKP ini adalah ‘Hand Sanitizer Asmak’ berisipadu 125ml.

Dengan kelulusan KKM dan kandungan alkohol 75 peratus, segala kuman dan virus in shaa Allah akan dapat dinyahkan. Lagi best, terdapat citrus oil yang berbau harum dan dapat menjaga kelembapan kulit.

Dengan lambakan produk hand sanitizer yang tidak dikenali dan tidak berdaftar di luar sana, Kak Ayu menyeru kalian belilah produk tempatan yang berdaftar dan bernotifikasi KKM. Jangan sebab nak murah, kesihatan dan keselamatan keluarga menjadi gadaian.

Harga sebotol hand sanitizer Asmak 125 ml ini cumalah rm25. Nak lebih murah, jom dapatkan pakej agen dengan minimum pembelian 10 botol.

Pm/wasap ke 0135819100 atau klik sahaja http://www.wasap my/60135819100/hs+Asmak

Ubat rindu

Assalamualaikum

Ada ke yang tak dapat balik kampung sepanjang PKP ni?

Mesti rindu sangat dengan mak ayah kat kampung halaman kan? Apa la agaknya khabar mereka? Sihat ke tak? Makanan cukup ke tak?

Jom hadiahkan produk Asmak dan set kurma ni untuk ibu ayah kesayangan. Mesti tersenyum lebar mereka atas ingat dari anak kesayangan di perantauan.

Jangan risau, Kak Ayu uruskan pos semuanya. Kos pos pon Kak Ayu bagi mur-mur je untuk bantu korang.

Nak order klik je link ni www.wasap.my/60135819100/bingkisan+ingatan+Asmak+buat+ibu+ayah . Guna link ni tau. Sebab nak bagi diskaun kos pos kaw kaw ni 😍

Jom beli kurma harga borong

Assalamualaikum



Walaupun nampak gaya tahun ni raya mungkin di rumah sahaja, kuih raya mungkin beli tak banyak mana, tapi kurma tetap laku kan bulan puasa?



Betul tak?



Bulan puasa mesti orang cari kan



Rasa tak lengkap kalau tak ada kurma. Betul? 😉



Klik je www.wasap.my/60135819100/kurma+vip

Roger cikgu ye kalau nak kurma ni. Nak harga lagi murah, ada pakej agen dengan minimum 10 pek pembelian kurma ajwa/safawi ni. Berbaloi nak buat makan sendiri atau hadiahkan kepada keluarga tersayang ❤️


0135819100 Cikgu Basariah