Monthly Archives: June 2020

Anda mungkin menghidap resdung tanpa disedari! Sila baca info ini~ Kebiasaannya, penghidap penyakit resdung mempunyai masalah seperti kerap bersin, dengkuran yang kronik, batuk, gatal-gatal hidung, mata, telinga dan muka, tidak sedap badan, letih dan berasa sakit kepala, manakala pada tahap yang kronik, penyakit resdung boleh memberi kesan kepada telinga sehingga menyebabkan seseorang itu pekak malah boleh menghilangkan deria bau. Apa yang lebih menakutkan, jika dibiarkan tanpa sebarang rawatan, resdung sebenarnya boleh mengundang maut akibat masalah komplikasi pada otak. Tanda-Tanda Penghidap Resdung: ★Hidung tersumbat dan berbau busuk ★Gatal-gatal di kawasan muka, telinga, mata dan hidung ★Hidung kerap berair walaupun tidak selsema ★Kerap bersin terutama di waktu pagi ★Rasa berat muka atau sakit terutama di kawasan antara mata ★Sakit tekak secara berpanjangan serta berulang ★Mengalami demam atau rasa tidak sedap badan secara berpanjangan ★Kerap sakit kepala Tanda-tanda diatas muncul secara berulang terutama di waktu pagi, cuaca sejuk, tempat berhabuk, selepas mengambil makanan…

Read more

❝INI CARA PUAN HAJAR HILANG #RESDUNG SELEPAS 2 HARI DENGAN ASMAK HERBS ❞.. SEBELUM GUNA ASMAK HERBS, .Puan Hajar dulu ada masalah RESDUNG KRONIK. Nak KOPEK BAWANG pun kadang-kadang jadi MASALAH..Dah jadi rutin untuk BERSIN AWAL PAGI. Serius. SANGAT MALU bila orang perasan kita BERHINGUS pagi-pagi..Ubat❓ Dah macam-macam ubat dah Puan Hajar telan. Tapi tak menjadi. Mungkin TAK SERASI.. SELEPAS GUNA ASMAK HERBS, .Alhamdulillah. Cuba #AsmakHerbs, 2 hari guna sahaja dah SEMBUH. Terkejut! Bangun PAGI ❌ BERSIN..MUKA pun dah ❌ GATAL. Mood STABIL & makin HAPPY. Puan Hajar bertambah YAKIN dengan DIRI beliau..Sehingga sekarang, Puan Hajar masih jadi PENGGUNA SETIA produk ASMAK HERBS👍..❝INSYAALLAH, PENYAKIT RESDUNG & ALAHAN ANDA BOLEH SEMBUH DENGAN ASMAK HERBS❞..KENAPA RAMAI PENGGUNA PUAS HATI DENGAN ASMAK HERBS?.👍 CEPAT BERKESAN. Resdung lega SEAWAL 3-14 hari.👍 MURAH. Harga paling BERBALOI di pasaran.👍 MUDAH GUNA. 2 pil pagi, 2 pil malam. SENANG kan 😘👍 BILA PERLU. Dah lega, hanya AMBIL…

Read more

Assalamualaikum Sejak 5 tahun yang lalu, kami sekeluarga dah mula menggunakan stevia. Antara sebab kami bertukar kerana melihatkan ibu, ayah serta orang rapat di sekeliling kami ramai yang telah mendapat pelbagai penyakit akibat pengambilan gula berlebihan. Jadi, hari ni Kak Ayu nak kongsikan artikel yang akak temui. Semoga bermanfaat ☺️ KESAN PENGAMBILAN GULA BERLEBIHAN Tahukah anda ? Rasa gula sememangnya manis tetapi di sebalik kemanisan itu ia sebenarnya mengundang bahaya. Pada tahun 1929, Sir Frederick Banting, individu yang menemui insulin iaitu hormon utama mengawal metabolisme glukos dalam tubuh manusia mendapati, diabetes adalah penyakit lazim di kalangan pemilik ladang tebu warga asing di Panama sementara pemotong tebu yang terdiri daripada penduduk peribumi Panama tidak menghidap penyakit kronik itu. Sebabnya? Pemilik ladang tebu mengambil gula putih halus yang dihasilkan daripada tebu pada kadar yang banyak sedangkan pemotong tebu sekadar mengunyah keratan tebu. Impak negatif gula putih turut ditekankan oleh pakar pemakanan dunia…

Read more

Susahnya nak cari makanan dan minuman yang manis tapi sihat. Kan seronok kalau dapat nikmati kemanisan tanpa risau terlebih gula dalam badan? Kak Ayu faham derita yang ditanggung pesakit kencing manis. Anda pening kepala fikir macamana nak avoid gula sampaikan terpaksa makan makanan yang tawar dan membosankan. Akhirnya sampai suatu masa tu, anda tak tertahan lagi dan give up serta main bedal je apa yang melintas depan mata. Lepas jumpa doktor, kena ceramah, balik rumah insaf berpantang balik kejap tapi tak lama lepas tu ke laut balik. Bayangkan kalau anda terus-terusan menipu diri anda, makan je tanpa hirau berapa banyak pengambilan gula putih dalam diet harian anda, akhirnya badan anda tak mampu nak proses gula tu. Buah pinggang anda mula rosak, bahagian badan anda ada yang mula tak terima lagi ubat. Kalau ada luka, luka tu melarat sehingga ada bahagian rosak dan perlu dibuang. Ngeri kan? Menyedari hakikat ini, Kak…

Read more

4/4