Adus, sakitnya dia!

Adus, sakitnya dia!

Assalamualaikum semua. Kak chaq ada cerita nak kongsi dengan korang semua.

26/8/2019 jam kat dinding menunjukkan hampir 5.30pm. Sedang sedap dok rehatkan badan tiba2 dengar bunyi kuat “BOK” kat luar rumah. Sepantas tu jugak la dengar suara mak kak chaq cakap “apa tu? Pi tengok dikwan pa”. Chaq dgn pantas lompat bangun keluar tengok. ” Allah hu akhbar anak aku” kak chaq terus dapatkan ank kak chaq yg tengah menangis dengah kepala n baju penuh dengan darah.

Hati ibu mana yang senang duduk bila tengok anak kepala belumuran darah macam tu. Masa tu kak chaq dah tak tahu nk fikir apa dh. Kak chaq terus bwak dia p mandi. Masa tu kak chaq mintak nk tengok luka di kepala dia tapi dia tak bagi.

Darah masih keluar tapi luka tak tahu besar ke kecik. Masa tu kak chaq terus capai “minyak herba asmak” utk kurangkan pendarahan dia.

Lepas tu terus kak chaq bwak dia p hospital. Lepas jumpa Doktor bertapa terkejutnya kak chaq lepas depa cukur rambut dia. Allah hu akhbar ank aku itu yg terkeluar dri mulut kak chaq masa tu.

Punya la besar luka kepala ank aku. Patut la dia tak berhenti2 cakap sakit. Lepas keluarkan darah beku dan cuci. Anak kak chaq dapat 5 jarum kat kepala dia.

Lepas bawak balik esok tu kak chaq cuci luka jahitan tu dgn air suam. Lepas lap kering kak chaq sapu minyak herba asmak. Alhamdulillah lepas 2 hari luka dia pn dh hampir sembuh. Dh terkatup dh pun.

Terima kasih ya allah permudahkan urusan ku.

Kredit: Rofiah Zakaria

minyakherbaasmak #Asmak4u057 #057Gempur #AsmakDiamondMerdeka

1rumah1minyak #WeAreFamily

anaksihatibusenanghati

Syukur tengok luka dia kering dengan cepat selepas sapu Minyak Herba Asmak ni

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.