Alahan

Alahan

Assalamualaikum

ASAL MAKAN JE, TERUS TERKENA ALAHAN. MACAM MANA NAK MAKAN?

.

Debunga sudah.

.

Bulu kucing sudah.

.

Hama pun sudah.

.

Apa lagi yang belum?

.

Akak-akak pernah dengar pasal makanan sebagai punca alahan kepada asma? Haa..saya nak kongsi info lagi hari ni. Ada sesetengah orang yang boleh diserang asma bila dia makan sesuatu jenis makanan atau ubatan.

.

Contoh jenis makanan tu seperti susu, kacang siya, telur, kekacang, ikan dan makanan laut.

.

Cabaran sebenar bagi masalah ni bukan masa terkena asma, tapi cabaran terbesar dia ialah macam mana nak kenalpasti makanan atau ubatan apa yang berisiko mendatangkan serangan asma.

.

Cuba akak-akak bayangkan, tengah sedap-sedap makan tiba-tiba asma datang. Tak ke kalut dibuatnya tu.

.

Apa yang saya tahu, di US 6% daripada penghidap asma ada masalah ni. Nampak macam sikit kan? Tapi tetap kena kawal juga. Kita tak dapat nak jangka kan..

.

Akak-akak pernah kena allergy makanan? Boleh share di sini?

.

.

#infobyMHAMSB

6% penghidap asma alahan terhadap makanan

Kenali makanan penyebab alahan untuk membantu pesakit cepat sembuh

Mencari penawar asma, batuk, semput dan resdung? Hubungi:

0135819100 Cikgu Basariah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.