Category Archives: Corat coret

AssalamualaikumKisah besar pengakuan penggunaANAK MERAGAM TIAP MALAM BUAT IBU DAN AYAH SUSAH TIDUR. Masalah meragam tiap malam ni terjadi semasa anak sulung saya masih bayi. Tapi bila dikasi susu tak mahu. Bila check lampin tak ada pulak saya tengok basah. Mesti kembung perut ni. Saya sapu dengan minyak bayi tapi sekejap je tidur, tak sampai pun berapa jam dah bangun menangis semula. Begitulah selama beberapa bulan. .Mak mana yang tak risau kan. Tambahan pula saya dan suami tak dapat rehat yang cukup. Siang masing-masing sibuk dengan tugas hakiki. Nak rehat waktu malam pun dah tak tenang. Sebab tu saya cuba Minyak Herba Asmak. Minyak Herba Asmak ni dah banyak diperkata orang tentang keberkesanannya. Selama ni saya cuma mendengar sahaja tak terasa nak cuba. Asbab anak sulung asyik meragam tiap-tiap malam saya cuba juga.  .Saya beli dengan kawan di office yang merupakan agen Minyak Herba Asmak ni. Nak tau apa jadi, buat pertama kali…

Read more

Baby kalau rambut lambat tumbuh, geram je kan. Lagi-lagi kalau cukur bantal. Sini sikit, sana sikit, sini tak ada rambut, sana tak ada rambut 😂 Walaupun dah memang comel, tetap lah nak bagi rambut lebat supaya lebih comel. Betul tak? Nasib baik ada Sevenis Hair Oil. Cepat sikit rambut si baby lebat. Bukan takat lebat je, lebat dan sihat! 📲https://BantuSayaBuangKahak.wassap.my 📲https://BantuSayaBuangKahak.wassap.my 📲https://BantuSayaBuangKahak.wassap.my Cod Teluk Intan Pos Seluruh Malaysia

Saya dah 7 bulan mengandung, badan cepat rasa letih kaki di bahagian tumit cepat rasa sakit. Dulu masa mengandungkan anak pertama tak pernah pulak rasa terseksa sesakit ini, tapi untuk anak yang kedua ni memang mencabar sikit. Allah bagi dugaan sebab Allah sayang kan. Ada tak kat sini mummy yang sama macam saya tengah pregnant tak kisah la dah berapa minggu dan mengalami sakit tumit kaki? Saya kalau dah duduk lepastu nak bangun nak jalan semula mesti akan terasa sakit pada bahagian tumit kaki. Tapi kalau dah berdiri atau jalan lama-lama dia akan ok semula. Pastu bila duduk, kita nak mula berjalan tu sakit balik tumit kaki. sekarang saya ingin berkongsi tips dengan mummy2 semua, apa yang saya selalu amalkan supaya kurang rasa sakit pada tumit kaki adalah dengan menyapu Minyak Herba Asmak pada kedua tapak kaki saya. Rajinkan sapu pada setiap pagi dan malam insyaallah sedikit sebanyak dapat melegakan…

Read more

Hampir seminggu dah rasanya alami sakit gigi. Sakit sangat rasa berdenyut-denyut dekat gigi yang sakit tu. Dia punya sakit denyut- denyut tu naik sampai ke kepala. Dah la kene time tengah nak final exam, memang nak fokus pun tak boleh. . Rasa down sangat tak tahu nak buat apa. Dok tengah stress dengan final exam lepas tu tambah pulak dengan sakit gigi. Memang tak nak pergi ke klinik sebab takut. Kalau bawa ke klinik mesti doktor akan suruh cabut gigi. Keesokkan harinya classmate tanya ada apa-apa masalah ke sebab dia tengok muka saya macam resah dan pucat. Cerita la pada dia yang saya tengah alami sakit gigi. Kemudian, dia cadangkan pada saya ikhtiar dengan Minyak Herba Asmak. Saya pun cuba la sapu pada tempat gigi yang sakit tu. Alhamdulillah hari demi hari sakit makin berkurang. Syukur sekarang dah tak sakit gigi lagi dah. Terima kasih Minyak Herba Asmak! 📲https://BantuSayaBuangKahak.wassap.my 📲https://BantuSayaBuangKahak.wassap.my…

Read more

Orang tua kata apa-apa pun sediakan payung awal sebelum hujan. Eh, hujan sepanjang dalam dua tiga hari ni kan😄 Apa kata sediakan Bedak Asmak untuk yang tersayang. Tengah balik kampung beraya ni anak-anak terkena gatal-gatal pada badan boleh cepat sapu untuk legakan. Tetiba anak naik campak pulakk. Senang jer dah ada penawar. Tak yah runsing. Alhamdulillah. Bukan takat tu aje, berbaloi untuk jeragat dan jerawat. Merawat secara semulajadi. Tepek setiap malam sebelum tidur. Bangun pagi kulit muka rasa bersih, segar dan sihat😍 Tanah liat putih mengandungi mineral-mineral semulajadi yang sangat diperlukan oleh kulit untuk menjadi sihat dan bersih.Mineral-mineral ini akan merangsang dan melancarkan peredaran darah pada kulit. Penggunaan gabungan tanah liat putih bersama air mineral semulajadi yang betul boleh membantu untuk membuang sel-sel kulit mati, membuang toksin dan racun yang terdapat pada kulit, membersihkan pori-pori muka dan lain-lain. Banyak sangat kan manfaat bedak tanah liat ni. Uolls rasa perlu ke…

Read more

Sejak dari kali pertama cuba sapukan minyak Herba Asmak dan Sluuupppp Jus Asmak Gold nampak perubahan yang ketara pada diri Yaya. Antibodi dia alhamdulillah makin baik,batuk selesema pon jarang sekali dah. Setiap kali tengok dia penat or letih semacam je, cepat-cepat sapukan Minyak Herba Asmak dan Sluuurppp Jus Asmak Gold. Syukur kini Yaya boleh bergembira ke sekolah menuntut ilmu. Kehadiran Yaya ke sekolah pon syantik bertanda✅ Kawan-kawan kalau batuk, kahak atau selesema cuba la rasa Jus Asmak Gold ni. Rasa lemon dia begini👍🏻👍🏻 Sedap tau! Yaya suka, kawan-kawan pon mesti suka 😍 📲https://BantuSayaBuangKahak.wassap.my 📲https://BantuSayaBuangKahak.wassap.my 📲https://BantuSayaBuangKahak.wassap.my Cod Teluk Intan Pos Seluruh Malaysia

Kalau dulu bila tengok orang makan benda-alah ni, kita ni telan air liur aje la. Tak berani nak makan sebab muka hidung jadi gatal megheyam menghela bagai siap jerawat pun berebut2 nak naik😅😅😅 Belum cerita bab asal bangun pagi je bersin🤧! Ya, Allah nasib tak runtuh rumah. Memang satu kampung boleh dengar 🙈😅 Bukannya tak berubat@ tak berusaha berikhtiar tapi nak cari yang serasi tu pun bukan mudah… Hanya dah penah alami je paham😭 Alhamdulillah, lepas cuba Asmak Herbs ni rasa lebih selesa. Semua benda2-alah tu dah boleh makan tapi dengan syarat telan la dulu Asmak Herbs 2 biji sebelum mentekedarah benda-alah tu😆.Inshaa-Allah, boleh cegah. Sebelum masuk tidur, kita kasi sapu lak Minyak Herba Asmak kat area sinus untuk kasi longgar mukus2 kat rongga2 dalam tu supaya bangun pagi cairan tu boleh la keluar masa kita ambik wudhuk dan…….. Yang paling besst, dah takde dah bersin2 yang melampau2 tu. Kalau…

Read more

‘Hari tu Mak Ngah sakit lutut. Rasa tak boleh nak berdiri apatah lagi berjalan. Hilang Beberapa Minit* Asal berpijak je kaki nak bangun dari duduk,terus terasa sakitnya… Belakang Yang Teramat Rasa nak nangis pun ada! Mujur ada si Nurul anak sedara Mak Ngah perkenalkan Spray FreshNCool ni. Selepas sapuan beberapa minit terus terasa lega’.”Sejuk je rasanya bila disapu ke lutut tau. Wangi pulak tu. Sapu je.. Tak payah urut-urut.. Senangkan?” “Terima kasih sebab perkenalkan Fresh N Cool kepada Mak Ngah ya”. 📲https://BantuSayaBuangKahak.wassap.my 📲https://BantuSayaBuangKahak.wassap.my 📲https://BantuSayaBuangKahak.wassap.my

Siapa penghidap resdung kat sini? Set🙋‍♀️ kita sama. Siapa yang pernah kena bila resdung menyerang tahulah seksanya macam mana? Hidung berair, tekak sakit, asyik bersin.. Mata merah sebab gatal tangan asyik menggosok. Bila tak tahan sangat sampai kering mata dibuatnya. Dah tahu makanan tertentu kena pantang, yang itulah sedap dibalun.. Kan.. macam lupa segala. Hadaplah sebab tak beringat. Nak kena lagi? Jangan biar.. nanti semakin parah Bertambah pulak sakit kepala. Jadi nak buat macam mana? Kalau saya mudah aje. Muuahaha..telan saje dua biji asmak herbs, try lah minum air masak lebih..rehat pastu niat moga Allah sembuhkan Tenang-tenang aje, selepas bangun tidur, insyaAllah gejala boleh hilang. Makan asmak herbs ni, insyaAllah selamat. Budak-budak pun boleh telan. KKM pun dah bagi kelulusan. So, jangan ragu-ragu nak ikhtiar bebas gejala resdung. Usah tunggu lagi untuk berubah ke arah kesihatan lebih baik. Takkan tunggu sakit baru nak sedia? Jom buat pembelian sekarang untuk dapatkan…

Read more

Bibir jadi lembap dan tampak cantik semulajadi. Patutlah best Kaisa Lipbalm ni. Rupanya ada Vitamin C dan Minyak Kelapa Dara yang dapat merawat bibir kering dan menggelupas. Bukan tu jerr, lipbalm Kaisa ni jugak dapat merapikan dan melembapkan bibir 24 jam. So, duduk kat rumah tu pon boleh je pakai lipbalm ni. Lagi cik abang sayang nanti. Muaah muahh gitchewww…aawwww.. Bibir yang lebam gelap bertukar kepada pink serta-merta tau. Tekstur dia pulak lembut dan meluncur dengan lancar bila dipakai. Calit tak sampai 10 saat dah siap. Kesan pink yang tahan lama menampakkan bibir basah dan licin. Tekstur dia pulak lembut dan meluncur dengan lancar bila dipakai. Calit tak sampai 10 saat dah siap. Kesan pink yang tahan lama menampakkan bibir basah dan licin. So takdela nampak pucat macam zombie je. Uolls tak perlu risau sebab Kaisa Lipbalm ni mesra wudhu dan tiada bahan berbahaya. Gunakan tanpa was-was! Jom tengok apa…

Read more

10/482