Sabun magik!

Assalamualaikum



TANGAN BAU KARI!



Sedapnya dapat makan nasi kandaq. Kena dengan kari kepala ikan pergh terangkat la kan.



Tapi yang tak bestnya, lepas makan, dia punya bau kari tu melekat je kat tangan. Menghantui sampai nak buat kerja pon tak tenang.



Satu lagi sambal belacan. Makan punyalah sedap tapi bau dia melekat kat tangan tu memang tak boleh blah la. Cuci pakai sabun pon kadang ada lagi bau tu.



Alhamdulillah sekarang cikgu tak perlu risau lagi. Tak malu dahla masuk kelas atau buat kerja tangan berbau kari ke bau sambal ke.



Sabun pencuci tangan keluaran Asmak ni boleh hilangkan kesan minyak dan bau akibat makanan dengan cepat. Tangan akan berbau haruman lemon segar dan lebih lembut tau. Dahla antibakteria plak tu. Ofkos la bakteria lari bila guna ni.



Sekolah dah nak mula kan? Elok juga bekalkan anak dengan sabun ni. Nanti kalau dia ke tandas ke, tak perlu nak kongsi sabun dengan orang lain. Ada versi poket juga tau uolls 😘

Handwash antibacteri dari Asmak memang terbaik!



Untuk pertanyaan, pembelian dan info lengkap produk sila hubungi:

0135819100 Cikgu Basariah

Rahsia bibir kekal segar

Assalamualaikum



Alhamdulillah, ramai yang bagi feedback positif tentang Kaisa Lipbalm ni.



Bibir jadi lembap dan tampak cantik semulajadi. Patutlah best Kaisa Lipbalm ni. Rupanya ada Vitamin C dan Minyak Kelapa Dara yang dapat merawat bibir kering dan menggelupas.



Bukan tu jerr, lipbalm Kaisa ni jugak dapat merapikan dan melembapkan bibir 24 jam. So, duduk kat rumah tu pon boleh je pakai lipbalm ni. Lagi cik abang sayang nanti. Muaah muahh gitchewww…aawwww..



Bibir yang lebam gelap bertukar kepada pink serta-merta tau. Tekstur dia pulak lembut dan meluncur dengan lancar bila dipakai. Calit tak sampai 10 saat dah siap. Kesan pink yang tahan lama menampakkan bibir basah dan licin. So takdela nampak pucat macam zombie je.



Uolls tak perlu risau sebab Kaisa Lipbalm ni mesra wudhu dan tiada bahan berbahaya. Gunakan tanpa was-was!



Jom tengok apa kata pelanggan kami 👇🏾

Berjam-jam pakai pon bibir masih nampak segar dan licin



Untuk pertanyaan dan info lanjut produk, sila hubungi:

0135819100 Cikgu Basariah

Simptom resdung

Anda mungkin menghidap resdung tanpa disedari!

Sila baca info ini~

Kebiasaannya, penghidap penyakit resdung mempunyai masalah seperti kerap bersin, dengkuran yang kronik, batuk, gatal-gatal hidung, mata, telinga dan muka, tidak sedap badan, letih dan berasa sakit kepala, manakala pada tahap yang kronik, penyakit resdung boleh memberi kesan kepada telinga sehingga menyebabkan seseorang itu pekak malah boleh menghilangkan deria bau.

Apa yang lebih menakutkan, jika dibiarkan tanpa sebarang rawatan, resdung sebenarnya boleh mengundang maut akibat masalah komplikasi pada otak.

Tanda-Tanda Penghidap Resdung:

★Hidung tersumbat dan berbau busuk

★Gatal-gatal di kawasan muka, telinga, mata dan hidung

★Hidung kerap berair walaupun tidak selsema

★Kerap bersin terutama di waktu pagi

★Rasa berat muka atau sakit terutama di kawasan antara mata

★Sakit tekak secara berpanjangan serta berulang

★Mengalami demam atau rasa tidak sedap badan secara berpanjangan

★Kerap sakit kepala

Tanda-tanda diatas muncul secara berulang terutama di waktu pagi, cuaca sejuk, tempat berhabuk, selepas mengambil makanan laut, belacan, budu, cencalok dan sebagainya.

Sekiranya anda mempunyai tanda-tanda tersebut, kebarangkalian anda mempunyai penyakit resdung dan jika dibiar berlarutan, masalah resdung boleh menyebabkan kecacatan, sehingga memerlukan rawatan pembedahan yang mana kosnya lebih tinggi.

AsmakHerbs #SolusiResdung

Bebas resdung selepas 2 hari?

❝INI CARA PUAN HAJAR HILANG #RESDUNG SELEPAS 2 HARI DENGAN ASMAK HERBS ❞
.
.

SEBELUM GUNA ASMAK HERBS,

.
Puan Hajar dulu ada masalah RESDUNG KRONIK. Nak KOPEK BAWANG pun kadang-kadang jadi MASALAH.
.
Dah jadi rutin untuk BERSIN AWAL PAGI. Serius. SANGAT MALU bila orang perasan kita BERHINGUS pagi-pagi.
.
Ubat❓ Dah macam-macam ubat dah Puan Hajar telan. Tapi tak menjadi. Mungkin TAK SERASI.
.

SELEPAS GUNA ASMAK HERBS,

.
Alhamdulillah. Cuba #AsmakHerbs, 2 hari guna sahaja dah SEMBUH. Terkejut! Bangun PAGI ❌ BERSIN.
.
MUKA pun dah ❌ GATAL. Mood STABIL & makin HAPPY. Puan Hajar bertambah YAKIN dengan DIRI beliau.
.
Sehingga sekarang, Puan Hajar masih jadi PENGGUNA SETIA produk ASMAK HERBS👍
.
.
❝INSYAALLAH, PENYAKIT RESDUNG & ALAHAN ANDA BOLEH SEMBUH DENGAN ASMAK HERBS❞
.
.
KENAPA RAMAI PENGGUNA PUAS HATI DENGAN ASMAK HERBS?
.
👍 CEPAT BERKESAN. Resdung lega SEAWAL 3-14 hari.
👍 MURAH. Harga paling BERBALOI di pasaran.
👍 MUDAH GUNA. 2 pil pagi, 2 pil malam. SENANG kan 😘
👍 BILA PERLU. Dah lega, hanya AMBIL BILA PERLU.
👍 TIADA BAHAN KIMIA. 💯% herba. SELAMAT.
.
.
ANDA SERIUS NAK LEGAKAN RESDUNG DALAM 3-14 HARI DARI SEKARANG ❗

.
Kami ada SPECIAL GIFT untuk 10 orang TERPANTAS yang hubungi kami sekarang.
.
WAJIB klik link nie kalau nak dapatkan #AsmakHerbs 👇

www.wasap.my/60135819100/AsmakHerbs
.
.
P.s- Anda LAYAK untuk KEHIDUPAN yang LEBIH BAIK tanpa RESDUNG. BEST kan 😘
.

ASMAKHERBS

Mudarat gula putih

Assalamualaikum



Sejak 5 tahun yang lalu, kami sekeluarga dah mula menggunakan stevia. Antara sebab kami bertukar kerana melihatkan ibu, ayah serta orang rapat di sekeliling kami ramai yang telah mendapat pelbagai penyakit akibat pengambilan gula berlebihan.



Jadi, hari ni Kak Ayu nak kongsikan artikel yang akak temui. Semoga bermanfaat ☺️



KESAN PENGAMBILAN GULA BERLEBIHAN



Tahukah anda ?



Rasa gula sememangnya manis tetapi di sebalik kemanisan itu ia sebenarnya mengundang bahaya. Pada tahun 1929, Sir Frederick Banting, individu yang menemui insulin iaitu hormon utama mengawal metabolisme glukos dalam tubuh manusia mendapati, diabetes adalah penyakit lazim di kalangan pemilik ladang tebu warga asing di Panama sementara pemotong tebu yang terdiri daripada penduduk peribumi Panama tidak menghidap penyakit kronik itu.



Sebabnya? Pemilik ladang tebu mengambil gula putih halus yang dihasilkan daripada tebu pada kadar yang banyak sedangkan pemotong tebu sekadar mengunyah keratan tebu. Impak negatif gula putih turut ditekankan oleh pakar pemakanan dunia yang tersohor, Dr. William Coda Martin.



Pada tahun 1957, beliau tampil mengklasifikasikan gula putih halus sebagai racun. Martin membuat takrifan itu daripada segi perubatan kerana gula merupakan antara bahan yang jika di aplikasi ke tubuh, ditelan atau diproses di dalam tubuh akan menyebabkan atau mungkin menyebabkan penyakit.



Beliau turut mengklasifikasikan gula sebagai racun kerana kandungan vitamin dan galiannya rendah. Apa yang tinggal hanyalah karbohidrat tulen.



Gula akan melahap vitamin dan galian yang berharga daripada tubuh manusia untuk tujuan pencernaan dan detoksifikasi.



Di Malaysia, makanan yang tinggi dengan gula bukanlah sesuatu yang asing bagi kita. Minuman manis mudah didapati dan diambil dengan hampir semua hidangan. Minuman seperti teh ais, kopi, milo dan sebagainya menjadi kegemaran buat si kecil mahupun orang dewasa.



Apa yang lebih merisaukan adalah minuman manis yang kaya dengan gula ini lazimnya diambil dengan hidangan yang turut kaya dengan kalori daripada gula dalam bentuk berbeza -nasi. Nasi adalah polimer kompleks bagi gula atau lebih tepat lagi, karbohidrat. Ianya merupakan makanan ruji di Malaysia, mendominasi sebahagian besar pinggan-pinggan hidangan di negara ini. Dalam satu hidangan bersertakan satu minuman sahaja, sebahagian besar keperluan kalori harian seseorang itu telahpun dipenuhi.



 Akibat daripada tabiat mengambil makanan yang tinggi dengan kalori daripada gula atau karbohidrat, ianya menyebabkan badan seseorang itu terus menerus membawa dan mengumpul kalori yang berlebihan dan juga simpanan gula (glukosa) yang tinggi dalam badan.



Apabila gula dimakan dan dihadam, 4 kilo kalori tenaga dihasilkan untuk setiap satu gram gula mudah. Penghadaman karbohidrat bermula di mulut – di peringkat mulut, enzim amylase akan dikeluarkan oleh kelenjar-kelenjar air liur di sekitar bahagian dalaman mulut manusia. Proses pemecahan gula kompleks kepada gula yang lebih pendek dan asas ini berlaku melalui penguraian ikatan glikosida antara unit-unit gula. Penghadaman gula ini berlaku dengan tidak lengkap dan akan disambung semula apabila bahan makanan sampai ke bahagian usus kecil. Di dalam bahagian awal usus kecil, turut dikenali lebih tepat lagi sebagai Duodenum, enzim amylase dikeluarkan oleh struktur pankreas dan bertemu dengan bahan makanan, menghadam dengan lebih lanjut gula yang terdapat di dalamnya.



Pengambilan karbohidrat yang banyak mampu membekalkan tenaga yang banyak, dengan syarat, ianya digunakan. Oleh sebab itu, atlet profesional mengambil karbohidrat yang banyak bagi membekalkan badan mereka dengan jumlah tenaga yang tinggi bagi memenuhi keperluan tenaga harian mereka. Namun yang demikian, rakyat Malaysia rata-ratanya mengamalkan gaya hidup sedentar walaupun mereka mengambil jumlah karbohidrat dan gula yang tinggi. Apabila kandungan gula berlebihan dalam badan berlaku, terdapat beberapa proses yang akan berlaku bagi mengawal paras gula dalam darah. Antaranya ialah proses glikogenesis (penghasilan glikogen). Glikogen ini adalah gula dalam bentuk simpanan. Organ yang banyak bertanggungjawab dalam melaksanakan proses ini adalah organ hati. Glikogenesis hati menyumbang kepada penurunan paras glukosa dalam darah. Hormon yang paling penting dalam pengawalan kepekatan glukosa dalam plasma darah adalah insulin. Insulin yang terikat pada reseptor spesifik pada permukaan sel dalam tisu adipos dan otot, meningkatkan kadar kemasukan glukosa ke dalam sel-sel ini.



Proses seterusnya dalam membantu mengawal kandungan gula berlebihan dalam darah adalah pembentukan lemak. Seperti yang dinyatakan di atas, reseptor untuk insulin boleh didapati pada permukaan tisu adipos (tisu lemak). Ini bermakna ianya juga boleh mengambil gula lebihan untuk disimpan. Dalam usaha untuk menurunkan paras gula dalam darah, gula lebihan akan diproses menjadi suatu struktur yang dikenali sebagai asetil coA. Asetil coA adalah bahan binaan asas yang digunakan untuk membina tisu lemak sekali gus menambah bilangan lemak pada badan seseorang.



Pertambahan glukosa susulan akan menyebabkan paras gula dalam darah menjadi tinggi dan dalam jangka masa panjang, akan menyebabkan kecederaan kepada salur darah di dalam saraf dan juga salur darah kecil. Selain itu, ianya juga boleh menyebabkan rintangan insulin. Susulan daripada pengambilan gula berlebihan dan rintangan insulin ini adalah penyakit kencing manis (Diabetes Mellitus Type 2). Tambahan lagi, pengumpulan lemak berlebihan akan menyebabkan seseorang itu berisiko untuk mendapat penyakit obesiti. Kecederaan salur darah akibat daripada produk akhir metabolisma gula berlebihan ini juga dapat menyebabkan penyakit salur darah koronari, yang akhirnya boleh membawa kepada penyakit jantung seperti serangan jantung akut dan juga kegagalan jantung.



Sebagai konklusi, trend kesihatan belum tentu mempunyai asas saintifik yang kukuh. Oleh yang demikian, berhati-hati apabila anda mendengar dakwaan kesihatan tertentu tentang sesuatu dan lakukan bacaan daripada sumber ilmiah yang sahih.



Fakta Perubatan Disemak oleh Dr. Gabriel Tang Pei Yung

Artikel Oleh Ahmad Wazir Aiman Mohd Abdul Wahab



Kredit : Hello Doktor



Berminat mengetahui lebih lanjut berkaitan stevia atau produk susu pekat manis bebas gula putih? Hubungi:

0135819100 Rabiahtun

Susu pekat manis selamat untuk pesakit diabetes

Susahnya nak cari makanan dan minuman yang manis tapi sihat. Kan seronok kalau dapat nikmati kemanisan tanpa risau terlebih gula dalam badan?

Kak Ayu faham derita yang ditanggung pesakit kencing manis. Anda pening kepala fikir macamana nak avoid gula sampaikan terpaksa makan makanan yang tawar dan membosankan. Akhirnya sampai suatu masa tu, anda tak tertahan lagi dan give up serta main bedal je apa yang melintas depan mata. Lepas jumpa doktor, kena ceramah, balik rumah insaf berpantang balik kejap tapi tak lama lepas tu ke laut balik.

Bayangkan kalau anda terus-terusan menipu diri anda, makan je tanpa hirau berapa banyak pengambilan gula putih dalam diet harian anda, akhirnya badan anda tak mampu nak proses gula tu. Buah pinggang anda mula rosak, bahagian badan anda ada yang mula tak terima lagi ubat. Kalau ada luka, luka tu melarat sehingga ada bahagian rosak dan perlu dibuang. Ngeri kan?

Menyedari hakikat ini, Kak Ayu decide jual stevia sejak 2014 dan kini terbaru ada susu pekat manis #Potonguler. Susu ni dapat bantu anda hilangkan ketagihan terhadap kemanisan gula putih ni. Anda dapat nikmati kemanisan tanpa perlu risau lagi.

Apa kata pengguna?

‘Dah lama saya cari susu pekat manis tanpa gula ni. Boleh je buat sendiri guna stevia tapi renyah. Mujur jumpa susu #Potonguler ni. Bolehla saya hadiah kat ayah yang ada kencing manis di kampung. Dah tak risau ayah nak makan susu pekat lepas ni’
-Puan Azura, Perak-

‘Susu pekat manis ni cicah dengan roti pon sedap. Baru-baru ni saya hidangkan krimer coklat dengan nenas kat anak saya. Pulun dia makan. Sedap betul’
-Puan Zue, Selangor-

‘Dah lama teringin kopi susu. Sebab saya on diet, mampu tengok je la. Tapi sejak ada susu pekat ni, tercapai hasrat saya minum kopi susu ni. Memang sedap!’
-Puan Syarifah, Perak-

Usah tunggu lagi untuk berubah ke arah gaya hidup lebih sihat. Takkan tunggu sakit baru nak mula? Jom buat pembelian sekarang untuk dapatkan tawaran hebat. Beli lebih, jimat lebih.

Bertindak segera. Hubungi 0135819100 atau klik sahaja link ini untuk tempahan👇🏾
www.wasap.my/60135819100/nak+potonguler

Rambut sihat dan lebat

Assalamualaikum



Ni kisah Nurin.



Rambut lurus memang selalu jadi serabut. Bila makan je, suka garu kepala. Dah melekat-lekat makanan kat rambut abis berselirat. Syukur ada HMS ni. Sapu jap, pastu sikat, dah cantik lurus balik.



Dlu rambut dia segan silu nak tumbuh. Mama dah risau botak anak mama. Syukur sekarang lebat dan cepat panjang. Dia sendiri pon pandai dah sapu serum ni. Wangi plak tu. Seronok nak cium. Hehe.



Satu keluarga boleh guna. Suami dan anak-anak pakai hari-hari buat ganti minyak rambut.



Hangpa tengokla botoi tu pon dah comot depa suka main baling-baling. Mujoq plastik so tahan lasakla 😹


Ni info produk 👇🏾



HAIR MOISTURIZER WITH SERUM



✓ VITAMIN untuk rambut anda.

✓ MELEMBAP dan MERAPIKAN rambut anda.

✓ Tidak berminyak, tidak melekit, mudah digunakan.

✓ Menjadikan RAMBUT lebih SIHAT dan KUAT.

✓ MEMBAIKI rambut yang ROSAK.

✓ RAMBUT lebih MUDAH DIURUS bila-bila masa dan di

mana jua.

✓ 2 x lebih cepat MENGATASI masalah RAMBUT GUGUR.

✓ Tahan lebih lama.



Sebotol 200ml berharga rm80



Untuk tempahan dan pertanyaan berkaitan produk, hubungi:
0135819100 Rabiahtun

Kenapa Asmak?

Sebab apa ramai kata produk Asmak best sangat ye?

Sebab utama dengan izin Allah.
Sebab kedua ia bukan petik dari kilang produk sedia ada. Kami akan buat kajian ringkas dulu bahan utama dan produk macam mana kami nak.

Kami juga kaji pasaran serba sedikit. Ambil tahu apa pasaran nak.

Lepas tu bermulalah proses dengan kilang yang memang kami pilih.

Untuk info produk Asmak semuanya dengan 7 buah kilang bukan sebuah kilang. Kerana setiap kilang kepakaran dan kelebihan berbeza.

Kami berbincang dengan kilang supaya chemist mereka boleh cadangkan bahan lain yang sesuai digabungkan kerana itu kepakaran mereka.

Mereka akan R&D dan berikan sample. Reject sampai 10 kali tu biasa. Dekat sini sahaja ambil masa berbulan. Pakai sendiri dan mereka yang terdekat.

Jika berpuas hati, minta dia buat sample lagi dalam 50 – 200 unit untuk beri pada agen dan pelanggan pula. Jika fasa ni dapat feedback positif, baru kami proceed. Sini pun ambil masa berbulan.

Jika tak berpuas hati, kami akan batalkan dan buat lain.

Walaupun nampak Asmak macam banyak produk tapi tak ada yang kami buat cincai. Semua ada proses tersendiri. Dan ada satu tahun tu saya tak cukup tidur, buat kajian sikit, cari sendiri material untuk packaging dan banyak lagi.

Dan sepanjang buat produk, ada 2 produk yang kami stop pengeluaran atas sebab 1)produk jadi bermasalah 2)produk makanan ala-ala jamu.

Produk kedua kami batalkan saya berasa lega sebab saya memang tak berapa suka nak jual produk yang kita tak tahu kesan jangka masa panjang pada pengguna. Tak naklah jadi pendosa tanpa sedar kan. Walaupun ada permintaan tapi keselamatan pengguna lebih penting buat kami.

Sekadar berkongsi. Nanti saya sambung lagi kalau ramai suka.

Orang selalu cakap senang buat produk. Ye, jika anda jenis cincai.

AsmakStory

Nfam,
Semua orang boleh buat produk, tapi tak semua boleh menjual. Produk yang dibuat dari hati insyaAllah akan memberi kesan yang jauh lebih baik pada pengguna.

Produk HOT musim PKP

Asmak Herbs ni antara produk terlaris dalam Asmak. Ramai pulak mencari musim PKP ni. Almaklumlah bila dok rumah asyik makan je kan. Silap makan sikit mulalah achum achum je kerjanya.

Si Rafif dan Nurin pon makan ni. Dua beradik ni memang potensi resdung. Kena habuk je dok bersin-bersin. Alhamdulillah ada ni membantu sangat.

Hari tu stok licin boliau teruih kat Hq. Alhamdulillah dah mendarat. Kak Ayu memang selalu standby lebih Asmak Herbs ni sebab satu keperluan dah kat kami selain Minyak Herba Asmak. Lagi best, korang yang sembelit tu pon elok try. Boleh membantu melawaskan tau 😘

Untuk tempahan, hubungi 0135819100 atau klik sahaja link www.wasap.my/60135819100/asmak+resdung

Norma baru Malaysia?

Assalamualaikum



Menerusi perkongsian Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) di Twitter, keadaan kita tidak akan sama seperti dahulu lagi. Kita harus mengamalkan norma yang baru.



Apakah norma baru tersebut? Berdasarkan perkongsian KKM, ianya adalah Elakkan 3C dan Amalkan 3W.



Avoid 3C/Elakkan 3C



Crowded places

Confined spaces

Close conversations



Practice 3W/Amalkan 3W



Wash

Wear

Warn



Hadiahkan yang tersayang dengan set lengkap pencegahan virus. Anda beli, kami hantarkan. Boleh request nak tulis apa dekat wish card nanti.



Nak dapatkan harga borong pun ada ready stock siap dapat free gift.



Boleh PIEM atau whatsapp http://wasap.my/60135819100/asmak+care




0135819100 Cikgu Basariah