Cara atasi kembung perut bayi

Assalamualaikum



3 CARA ATASI BAYI KEMBUNG PERUT



Alahaii asyik nangis je si kecil ni. Pampers dah tukar, susu pun dah bagi. Mungkin kembung perut agaknya. Nak kena urut ke untuk keluarkan angin? Cekidott ⬇⬇



1) Sendawakan bayi selepas menyusu

  • Gunakan teknik yang betul untuk sendawakan bayi. Mama jangan p goncang goyang Inul pulak badan anak tu.



    2) Elakkan makanan berangin bagi ibu menyusu
  • Mama perlu mengelakkan jenis makanan yang menyebabkan masalah kembung perut pada bayi, contoh kobis, brokoli dan kafein.



    3) Mengurut dengan minyak aromatherapy
  • Guna minyak yang sesuai dan urutkan dengan lembut. Kehangatan urutan boleh memberi keselesaan pada bayi. Teknik urutan I LOVE U dapat mengeluarkan angin dengan segera.






Haa nak lagi senang, mudah dan cepat. Nahh sapu je Minyak Herba Asmak.. Kompem angin dalam perut tu lancar je keluar. Sebu takde kembung pun takde. Poo poo pun smooth je nanti.



Mehh wasap / PM cecepat !👇

📲0135819100 Cikgu Basariah

Asmak Herbs

Hot produk minggu ini!!!!



Penawar Resdung.



Apa yang MESTI anda tahu tentang RESDUNG~



Tahukah anda resdung juga boleh menyebabkan anda STRESS,lemah,dan tidak bermaya?



Ia juga adalah ibu segala penyakit di kawasan muka dan kepala



Anda mungkin resdung,tapi tak menyedarinya



Dan malangnya simptom dan gejala akibat resdung terus membelenggu diri anda berterusan!



Tahukah anda semua orang menghidap resdung?



Tapi bukan semua orang teruk dan memerlukan rawatan



Lihat simptom dan tanda-tanda di bawah :



Jika ada, maka sah lah anda RESDUNG!



•Sering mengalami hidung tersumbat

•Mempunyai lendir dari hidung dan tekak

•Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata

•Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang

•Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan

•Gejala alahan hidung seperti kerap bersin terutamanya pada waktu pagi, gatal hidung

•Mengalami jerawat di muka dan badan

•Nafas berbau

•Kulit kepala berkelumumur gatal dan rambut gugur

•Sering berasa sakit kepala, pening dan migrain



Masalah resdung jangan dipandang ringan, tanpa rawatan ia bertambah parah



Kenapa anda mesti cuba penawar ini?



Sebab 99% pelanggan kami berpuas hati,ia diperbuat dari akar kayu 100%,tiada STEROID,tiada bahan KIMIA berbahaya ,murah,mudah dan mujarab dengan cepat!






PM atau Whatsapp sekarang juga,atau tinggalkan no whatsapp anda pada komen di bawah.



Kredit : norah tuah


AsmakHerbs

PenawarResdung


0135819100 Cikgu Basariah

Kopi mencantikkan kulit



Petua awet muda

==============



Kopi



Kopi juga antara petua menghilangkan kedutan di wajah. Caranya, hampas kopi yang ditapis jangan dibuang. Urut seperti lulur pada wajah secara perlahan. Cara ini dikatakan efektif membuat kulit lebih halus, mengurangkan kedutan dan menjadikan wajah lebih segar.



Leceh? Nak cantik kena rajin tau..



Nak mudah guna je Sabun scrub kopi Asmak ni..best sangat lepas cuci muka rasa bersih dan licin.. bau pun sedap..



Kredit Nina Abdullah


Asmak4u057

asmakeveryday

nakcantik





0135819100 Cikgu Basariah

Selamat Datang Julai 😄

Assalamualaikum dan selamat petang 😁



Tapak kaki kalau dah keras, pijak apa pon tak terasa sakit

Tapi, kalau masih lembut, kena benda tajam je dah meraung



Macam tu jugakla hati kita.



Hati kalau dah keras, cakap la macamana pon, nasihat la macamana pon tak rasa apa-apa. Teguran dari Allah melalui rasa sakit dan ujian semua dia buat deeeek je.



Tapi, kalau hati tu masih lembut, buat salah sedikit pon dah rasa menyesal dan terus-terus istighfar minta ampun kepada Allah.



-Ustazah Khafizah Musa via ikim dan diedit ikut gaya bahasa Kak Ayu sendiri-



Nota kaki:



Biar tapak kaki keras, jangan hati keras 😄




KakAyuAsmak #Positifselalu #Asmak4u057 #057Gempur #AnakSihatHatiTenang #AsmakPerak #WeAreFamily




0135819100 Rabiahtun

Risau anak batuk lama

ANAK SELSEMA BATUK BERKAHAK ?



Macam mana #Minyak #Herba #Asmak boleh bantu menghilangkan kahak?



Meh sini nak jelaskan. Minyak Asmak ada bahan semulajadi yang premium seperti #habbatussauda,#MinyakZaitun,#Gamat dan #MinyakKelapaDara yang bagus untuk selsema batuk kahak.



Jadi caranya, hanya sapu Minyak Asmak secara konsisten dan kerap pada dada, hidung, kaki, leher dan belakang.



Ia akan membantu untuk #MENCAIRKAN #KAHAK tersebut.



Bila dah cair, ia akan mudah untuk dikeluarkan dengan


  1. #Muntah



    -Sebab bila kita pun rasa ada cecair banyak dalam tekak, rse nk muntah. Macam tu jugak baby.


  2. #Melalui najis.


  • Bila dah cair kahak, dia boleh turun melalui najis jugak. Sebab itulah ada najis yang berlendir


  1. #Melalui hingus


  • Jangan terkejut pulak lepas sapu Minyak Asmak, hingus makin banyak. Sebabnya kahak tu dah cair. Tugas parents kena sedut hingus. Kalau tak dia akan berkumpul jadi kahak balik.



    Lain budak, lain cara untuk dia keluarkan kahak tersebut. Jadi kita kena perhatikan anak kita jenis mcm mne. Kalau mudah ikut najis xpe. Tapi kalu melalui hingus, mak ayah kena sedut hingus tu.



    Jangan biarkan kahak lama dalam dada, boleh menyebabkan jangkitan paru-paru, serta masalah lain yang lebih serius. Jom ikhtiar.



    Sesuai untuk semua peringkat umur.. Cubalah sebotol, pasti berbaloi.👍👍😊




MinyakHerbaAsmak




0135819100 Rabiahtun

Salam Sabtu

Hai, buat apa tu? Sambil santai-santai rehat, jom baca ayat motivasi ni. Semoga bersemangat selalu 😘

Perjalanan bisnes bersama Asmak

Assalamualaikum



Sejak berbisnes dengan Asmak ni, boleh kata bila sampai hujung bulan takdela kering terus poket tu.



Sebelum ni 100% harap duit gaji je. Ngam beli barang keperluan dan bayar hutang rumah, kereta je pastu ikat perut.



Sekarang ni bolehla merasa nak bagi lebih kat mak ayah, bagi sedekah dan hadiah kat orang bila-bila rasa nak bagi pon dah tak berkira. Syukur sangat.



Bulan ni dapat pula beli set kerusi batu khas design rupa Asmak ni guna duit hasil niaga. Syukur Alhamdulillah.



Dengan Asmak ni, setahun banyak kali boleh bawak famili pi jalan-jalan. Tak semestinya masa cuti sekolah je baru nak pergi. Bila-bila je ‘on’. Tak payah tunggu ‘time’ gaji macam sebelum ni. Syukur Allah temukan dengan bisnes ni.



Tipulah kata mudah nak capai tahap sekarang ni. Hati kena kental beb masa awal tu. Duit modal jangan gatal nak usik kalau tak, nak ‘rolling’ beli produk pon jenuh. Duit untung tu la kena pandai-pandai uruskan tau. ‘Struggle’ dalam bisnes tu biasa. Ada turun naiknya. Jangan mudah berputus asa.



Yakin dengan produk yang kita jual. Jujur dan ikhlas dalam berniaga. Jangan lupa doa dan niatkan berbisnes ni kerana Allah, bantu keluarga dan bantu umat Islam lain. Dengan bisnes, kita tak perlu meminta-minta dengan manusia. Minta saja dengan Allah yang pegang hati makhluk ciptaanNya.



Terima kasih semua yang sentiasa menyokong Kak Ayu. Semoga rezeki kita semua bertambah-tambah. Aamiiin. 😃


KakAyuAsmak #Asmak4u057 #057Gempur #AsmakPerak #AnakSihatHatiTenang #AsmakDiamondSyawal #Asmak #WeAreFamily


Berminat menjadi sebagian keluarga Asmak? Hubungi :

0135819100 Rabiahtun

Testimoni Bedak Asmak untuk demam campak @ pelentung

Susah hati anak kena demam campak tak lega-lega. Luka membesar sampai seram tengoknya.



Ada seorang kawan syorkan beli Bedak Asmak yang Kak Ayu jual ni. Alhamdulillah, baru dua hari sapu dah kering luka demam campak. Luka yang besar pon dah tak berair dah macam sebelum ni.



Syukur ditemukan dengan Bedak Asmak ni. Memang saya syorkanla kat kawan lain Bedak Asmak ni.



-Khafizah, Teluk Intan-


kisahBenar #testimonipengguna

AsmakDiamondSyawal #Asmak #WeAreFamily



0135819100 Cikgu Basariah