NAK TAHU SUSAH ATAU SENANG BISNES? MULAKAN DARI BAWAH 😎

Hubungi 0135819100 untuk mendaftar

Masa mula Kak Ayu kenal minyak herba ni harga jualan memang dah rm39. Masa tu tahun 2015. Rasa memang mahai betoi la tapi nekad nak cuba jugak sebab tak sanggup rasanya nak bagi anak makan ubat batuk dan selesema.

Masa tu, boleh dikatakan sebulan sekali mesti anak-anak kena batuk atau selesema. Serasi betul anak Kak Ayu masa tu dengan minyak ni. Sapu je mudah keluar kahak. Batuk dan selesema terus hilang. Kak Ayu nekad nak jual kat kawan-kawan.

Dlu Kak Ayu ingat lagi jadi agen mhamsb dengan modal rm2++ je masa tu. Tu pon rasa banyak sangat dah. Ye la dapat minyak 10 botol je pon. Rasa memang mahal minyak 30ml harga sampai rm30+. Tapi sebab tahu memang ‘rare’ minyak boleh legakan batuk ni, Kak Ayu pon melaburlah.

Dari rm2++ dah boleh restok rm5++. Masa tu HQ dah mula offer siapa nak upgrade superagen dan bina team. Takut mulanya, tapi rasa rugi kalau tak ambil peluang. Kak Ayu upgrade dan mula bina team. Mula nak dapat modal upgrade tu, Kak Ayu jenuh gakla menabung. Padah sebab tak pandai lagi rolling modal masa tu. Dapat duit untung je campur sekali dan terguna untuk kegunaan lain. Bila nak upgrade menggagau la jugak. Haha.

Tak lama lepas tu, ada agen nak upgrade ke superagen. Kira tempoh masa jadi superagen ni dalam setahun kot. Kak Ayu kena upgrade ke Stokis Daerah untuk kekalkan mereka dalam team. Susah payah nak kumpul RM4k+ masa tu nak upgrade. Masa ni Kak Ayu nekad pajak barang kemas untuk upgrade. Sedih tau tapi memang target mesti tebus barang dalam pajak paling lama 5 bulan.

Kali ni Kak Ayu dah belajar dari kesilapan. Duit modal cepat kak Ayu rolling beli barang dan sediakan bahagian untuk kegunaan bisnes termasuk untuk upgrade (masa ni Kak Ayu dah letak target nak jadi Stokis Premium tahun 2019)

Syukur selepas upgrade Stokis Daerah tu, Kak Ayu dapat konsisten restok rm3-4k sebulan tanpa gagal. Walhal, sebelum upgrade rasa nak capai rm2k pon mengah 😅

Dalam lebih kurang 7 bulan jadi Stokis Daerah, salah seorang superagen Kak Ayu menyuarakan hasrat nak upgrade. Masa ni Kak Ayu macam tak bersedia juga sebab target nak upgrade tahun 2019. Tapi, Kak Ayu cabar diri. Mesti cuba upgrade supaya boleh beri semangat kepada anak buah.

Alhamdulillah, tanggal 20 Ogos 2018, Kak Ayu secara rasminya menjadi Stokis Premium bermodalkan rm9k+. Sekarang misi kak Ayu dan team, untuk memastikan restok bulanan kami mencapai rm10k+ setiap bulan.

Hari ni target misi Rm10k+ untuk bulan ni dah tercapai. Syukur kepada Allah. Terima kasih buat semua yang membantu samada secara langsung atau tidak langsung. Tahniah team #Asmak4u057! Tahniah buat semua yang berjaya capai target bulanan masing-masing. Setakat ni dah 3 orang berjaya capai target masing-masing. In shaa Allah ada yang bakal menyusul tak lama lagi.

‘Asmak4u057-Excellent Together’
GO TEAM!

Jom sertai kami. Promosi menjadi pengedar dengan modal serendah rm150 dah bermula dan bakal tamat 2 Disember 2018 tau! 😘

#LeaderAsmak
#057gempur
#misiRM10K
#AsmakDiamond

Apa Yang Akan Terjadi Apabila Asma Tidak Dirawat?

 

 

 Ada beberapa perkara serius yang akan terjadi apabila asma tidak dirawat dengan baik. Dan perkara-perkara tersebut semuanya mempengaruhi hidup si penghidap asma.
.
Gangguan kualiti tidur
Tidur yang berkualiti adalah kunci kepada kualiti kerja. Tiada orang yang boleh bekerja dengan baik dalam keadaan mengantuk.

Kurangnya aktiviti fizikal
Apabila aktiviti fizikal berkurang, maka risiko obesity akan meningkat. Siapa kata obese bagus? Biasanya mereka yang obese akan mempunyai masalah-masalah lain di kemudian hari seperti sakit jantung, kencing manis dan sebagainya.

Perubahan di salur udara
Serangan asma yang semakin kerap akan mengubah struktur salur udara dalam jangka masa panjang. Dan biasanya, perubahan ini adalah kekal sepanjang hayat. Apabila salur udara berubah dan rosak, peparu akan mengalami kekurangan oksigen dan menjadi rosak dalam jangka masa panjang.

Hospital
Tahukan anda, asma adalah sebab ketiga terbesar kanak-kanak dimasukkan ke hospital di US. Dan mereka tidak akan dibenarkan balik selagi mereka tidak dapat bernafas seperti normal.

Kematian
Ada satu pertubuhan di US yang menemui kadar kematian disebabkan asma, iaitu 9 orang mati disebabkan asma setiap hari. Jika di Malaysia, mungkin lebih sedikit jumlahnya. Kebanyakan kematian tersebut adalah kematian yang boleh dielakkan dengan rawatan yang sepatutnya.
.
.
#infobyMHAMSB #MinyakHerbaAsmak

 

 

0135819100 Cikgu Basariah

Anak ruam? Leher, pipi, punggung..

Mak-mak guna krim hospital & klinik.. Memang ok.. Kejap je dah hilang!
.
.
Tapi.. Tahu tak kesannya?

Tentang *STEROID!*

Ramai sudah mendapat kesedaran bahawa Steroid berbahaya kepada tubuh badan, Penggunaan jangka masa panjang boleh menyebabkan kesan kesan berikut :

😱Pereputan tulang
😱Kerosakkan buah pingang
😱Kerosakkan organ dalaman
😱Kulit menipis kemerahan dan kadang kadang kehitaman
😱Urat darah jelas kelihatan ( cream steroid)
😱Cushing syndrome
😱 Strecthmark
dan pelbagai lagi
.
.
Namun ramai di luar sana tidak mengenali Steroid. Mari kita kenal nama-nama steroids yg digunakan dlm ubat ubatan.

*Kenali NAMA Steroid*:
———————————-

☠️Triamcinolone
☠️Crticosteroid
☠️Prednisolone
☠️Hydrocortisone
☠️Dexamethasone
☠️Betamethasone
☠️Deflazacort

Semak kandungan ubat atau cream yg anda gunakan. Jika mengandungi nama seakan akan nama di ats. Ianya mengandungi steroid. Ini cara mudah … kenali steroid dgn perkataan ini…
*CORT, …CORTISONE…STEROID….LONE… METHASONE*

Steroid selalunya berkesan dlm merawat pelbagai penyakit.Kesan pemulihannya memang cepat. Tetapi tidak boleh digunakan dlm jangka masa panjang. Ianya diserap kedalam tubuh dan ini membahayakan organ dalaman… terutamanya kepada bayi.

Cth cream Econazine, apa sahaja cream yg namanya begini xxxxCort dan lain-lain.

*Cubalah Bedak Asmak*
Diperbuat dari bahan semulajadi

0135819100 Cikgu Basariah

Ada Asma, Masih Boleh Bersukan Ke?

 

 

 

 Bila dilihat, asma dan aktiviti sukan nampak macam tak boleh duduk semeja, baring sekatil. Tak kena pada pandangan logik di mata kita. Tak takut sesak nafas ke semasa bersukan?
.
Tapi, anda silap.
.
Ada ramai ahli sukan yang mempunyai asma walaupun mereka aktif bersukan. Malah, ada antara mereka yang berjaya memecahkan rekod walaupun hidup dengan kekurangan tersebut. Siapakah mereka?
.
🏐Jackie Joyner-Kersee – Beliau merupakan seorang pemain bola jarring yang terkemuka. Beliau memenangi 3 pingat emas dan 1 perak walaupun ketika itu jurulatihnya tidak tahu mengenai asma yang dihidapi.

🏊‍♀Amy Van Dyken – Beliau adalah seorang atlet renang, sukan yang memerlukan atletnya menahan nafas. Nampak macam mustahil kan? Namun Amy berjaya memenangi 6 pingat emas di dalam 2 sukan olimpik yang berasingan.

🏊‍♂Tom Dolan – Kes Tom adalah lebih unik berbanding yang lain. Beliau mempunyai salur pernafasan yang agak cacat, iaitu sempit. Namun, sukan renang yang diceburinya adalah sukan yang paling berjaya.

🚴‍♂Paula Radcliffe – Asma ketika berumur 14 tahun tidak menghalang Paula meneruskan minatnya dalam sukan marathon. Dalam sejarah, beliau telah menyertai 4 sukan olimpik dan memenangi emas pada tahun 2005.

🏈Jerome Bettis – seorang atlet American football yang terkenal. Siapa yang rajin menonton sukan ini, mesti tahu mengenai jenis gerakan yang perlu ada dalam sukan ini – semua laju dan memenatkan!

.
Kesimpulannya, asma bukanlah titik noktah bagi mereka untuk bersukan. Dengan langkah yang bijak dan mengikut nasihat doktor, mereka boleh mencapai lebih dari orang lain.
.
.
#infobyMHAMSB #MinyakHerbaAsmak

 

0135819100 Cikgu Basariah

Macam Mana Nak Bezakan Asma Dengan Pneumonia?


Ramai yang keliru pasal ni. Susah juga ni. Saya cuba ringkaskan seboleh yang mungkin ya.

.

Beberapa symptom asma sama dengan symptom pneumonia. Contohnya, sesak nafas, batuk, dan peningkatan kadar denyutan jantung.

.

Kalau tengok kepada ‘punca’ pula, pneumonia ni disebabkan oleh jangkitan. Manakala asma pula ada banyak punca, contohnya genetik (keturunan), pekerjaan dan sebagainya.

.

Orang yang ada asma, boleh ada pneumonia. Tapi orang yang ada pneumonia, tak semestinya akan ada asma.

.

Mereka yang ada asma, biasanya takkan disertai demam. Tapi mereka yang ada pneumonia, boleh jadi mereka akan demam dengan suhu yang tinggi.

.

.

#infobyMHAMSB #MinyakHerbaAsmak


0135819100 Cikgu Basariah

Mai sini sat cikgu nak habaq..

Assalamualaikum

Siapa sini pengguna produk Asmak? 🙋‍♀️

Hangpa tau dak?

90% pengedar Asmak sekarang memang asal pengguna. Mereka guna dan mereka jual. Ada banyak keistimewaan menyertai Team Asmak ni. Memang lain dari yang lain. Sebab itu cikgu setia dengan Asmak dari 2015 lagi, bukan baru semalam wujud. Hehe.

Rugi hangpa yang jadi pengguna tapi tak grab peluang jadi pengedar. Cikgu akan guide hangpa buat duit 3-4 angka sebulan paling sikit dengan hanya modal permulaan RM120 sahaja.

Siapa nak cikgu bantu sampai boleh buat duit dan dapat banyak hadiah dari HQ? 😍

Klik link kat komen ya


0135819100 Cikgu Basariah

Perihal resdung

Assalamualaikum

Tidak banyak orang yang sedar mengalami resdung pada awalnya sebab memang tandanya pun hanya berupa masalah kecil. Inilah beberapa tanda-tanda resdung yang perlu anda tahu:

📌Di awal, akan muncul mukosa atau lendir berwarna kuning atau hijau daripada hidung.

📌Wajah akan terasa berat dan sakit di sekitar dahi, mata, dan dagu, terutama apabila ditekan.

📌Bersin-bersin, pilek, dan selsema. Merupakan jangkitan saluran pernafasan atas.

📌Demam dengan suhu 38 ° Celsius atau lebih.

📌Sakit gigi.

📌Sakit kepala.

📌Berkurangnya kemampuan dalam mencium sesuatu.

📌Hidung bernafas dan tersumbat.

📌Nafas bau.

📌Mata gatal.

📌Tidur mendengkur.

📌Rambut ada kelemumur.

📌Timbul jerawat.

📌Bertindakbalas pada makanan terperap dan suhu sejuk.

.

.

Jom rawat resdung anda dengan Asmak Herbs dan Minyak Herba Asmak. Cuba lah! Mana tahu berkesan😊😊

.

.

PM sekarang


0135819100 Cikgu Basariah

Cara Semulajadi Untuk Halau Nyamuk Dari Tempat Tidur Anak

 

 

 

 Nyamuk di dalam rumah memang jadi masalah besar, lagi-lagi jika ada anak kecil di rumah. Silap-silap kita pun tak tidur malam jadinya. Nak guna ridsect, risau pula kut-kut ada kesan jangka masa panjang kepada kesihatan kita. Tak semua bahan kimia tu selamat.
.
Nak halau nyamuk dengan semulajadi ada beberapa cara. Di bawah ni adalah antara cara-caranya.
.
✅Hirisan kulit limau – Nyamuk memang anti dengan aroma yang keluar dari kulit limau. Hiris dan bungkus dalam kain berjaring seperti bunjut, dan gantung di tempat yang sinonim dengan nyamuk. Contohnya di bawah kalit atau celah almari.

✅Kapur barus – Perasan tak, almari yang diletak ubat gegat atau kapur barus, biasanya nyamuk tak berani masuk. Jadinya, ambil kapur barus dan letak di tempat yang strategic.

✅Ais kering – Cara ini agak memakan masa, tapi sangat efektif. Nyamuk tertarik dengan gas karbon dioksida yang kita hembus dari nafas. Ambil ais kering yang diletak di dalam bekas dan letakkan bekas tersebut di satu tempat yang jauh dari tempat tidur. Seeloknya, letakkan 2-3 jam sebelum waktu tidur.
.
.
Selamat mencuba!
.
.
#infobyMHAMSB #MinyakHerbaAsmak

 

0135819100 Cikgu Basariah

MANFAAT HINGUS SEMASA SELESEMA

 

Hingus ataupun disebut sebagai “Nasal Mucus” akan muncul semasa selesema. Ada yang tertanya-tanya, perlu ke mucus ni datang semasa selesema? Menyusahkan betul, ye tak? 😅
.
Hakikatnya, mucus sangat-sangat diperlukan oleh badan kita. Fungsi dan jasanya terlalu besar, lagi-lagi semasa selesema menyerang. Nak tahu apa fungsinya? Teruskan baca.
.
✅Melembapkan rongga hidung
✅Memerangkap bendasing seperti habuk, bakteria/virus ataupun ✅agen jangkitan yang masuk ke hidung semasa bernafas.
✅Sebagai lapisan perlindungan (immunity badan)
.
Semasa selesema atau batuk, mucus tu akan menjadi tebal/pekat dan bertukar warna menjadi kuning atau hijau, yang kita sebut sebagai hingus atau kahak. Itu tandanya kuman dan bakteria telah terperangkap di dalam mukus tersebut.
.
Jadi, berterima kasihlah kepada hingus dan kahak. Mereka banyak menolong badan kita melawan penyakit!
.
.
#infobyMHAMSB #MinyakHerbaAsmak

0135819100 Cikgu Basariah

Cara Mudah Hilangkan Hingus Dengan Sekaligus

 

 

Bila hingus dah terlalu banyak dalam hidung, semestinya rasa tak selesa kan. Nak tahu tak teknik untuk hilangkan hingus dengan mudah tanpa apa-apa peralatan? Mudah je.
.
Caranya, baring dengan terlentang di atas katil, dengan kepala di pinggir katil. Seluruh badan dari bahu sehingga ke kaki berada di atas katil. Cuma kepala saja di luar katil. Pastikan kepala lebih rendah dari badan.
.
Bila anda berbuat begitu selama beberapa saat (cuba buat selama 30-45 saat), anda akan dapat rasa cecair di dalam hidung turun secara perlahan-lahan. Bila dah dapat rasa macam tu, cepat-cepat ambil tisu atau sapu tangan dan hembus. Percayalah, hasilnya sangat memuaskan 😉
.
.
#infobyMhamsb #MinyakHerbaAsmak

 

0135819100 Cikgu Basariah