Perihal Buasir

Perihal Buasir

BUASIR

Siapa kat sini pernah kena buasir?

Siksanya hanya yang pernah mengalami je tau. Duduk tak kena, berdiri tak kena. Senang kata serba tak kena la. Macam ada benda je nak keluar dari lubang b*.

Pertama kali Kak Ayu kena buasir dlu masa kecik. Masa kecik-kecik, Kak Ayu memang kerapla sembelit. Najis keras sebab kurang minum air dan makan sayur.

Dah besar sket dah tak sembelit sangat sebab dah pandai makan sayur. Tapi masa zaman u, kena buasir sebab makan cabai jeruk. Siapa kat sini peminat cabai jeruk? Kena hati-hati tau. Boleh menyebabkan buasir kalau suka sangat makan. Sama juga yang suka makan makanan yang pedas, yang banyak guna cabai melaka dan lada tu.

Masa kena buasir dlu, mak ajar tuam dengan putik kelapa yang dibakar. Sapu minyak sket pastu tuam. Alhamdulillah lega.

Baru-baru ni kena lagi buasir. Silap makan pedas sempena bulan ramadhan yang mulia ni. Hihi. Malas nak p cari putik kelapa. Kak Ayu teringat #MinyakHerbaAsmak ni. Ambik sket, sapu pada bahagian yang sakit tu. Tahan la pedihnya sat. Tak lama pon.

Alhamdulillah selepas beberapa kali sapu memang dah tak sakit dah. Buasir ni jadi sebab bahagian dalaman kita tu bengkak dan nak terkeluar. Jadi, Minyak Herba Asmak ni bantu kecutkan balik. Kena rajin sapu la ye. Nak lagi best, tuam dengan botol air panas. Isi je air panas suam dalam botol, pastu duduk atas dia.

Orang yang selalu angkat benda berat juga berpotensi kena buasir tau. So, kalau hangpa rasa-rasa sakit kat lubang dubur macam ada benda nak terkeluar tu, baik hangpa standby sebotoi Minyak Herba Asmak ni. In shaa Allah membantu.

Kisah benar pengalaman Kak Ayu sendiri.

Tak kena, tak rasa nak standby minyak. Bila sakit mula kelam kabut cari.

Pastikan hangpa sediakan sebotoi na nak raya ni. Macam-macam menu hampa nak pekena nanti ni. Sakit perut? Minyak Herba Asmak jugak! 😘

KakAyuAsmak #Asmak4u057 #057Gempur #AsmakDiamondRamadhan #Asmak #WeAreFamily #MinyakHerbaAsmak #Buasir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.